Mine områder
Hjelp
ANNE ULDAL1
CONTRIBUTOR *

A-melding sendes på nytt

av ANNE ULDAL1

Må alle A-meldingene for 2015 sendes på nytt selv og de er godkjent og ikke har noen ! i infokolonnen?

14 SVAR 14
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Vi har logget saker på dere alle som skrevet inn i denne diskusjonen og trenger hjelp.  

Fix 01 til versjon 5.41 blir publisert i dag og den må legges inn før vi kan hjelpe dere.  

Vi tar kontakt tirsdag 12.01.16.

Mvh Support

av Kathe-Elin Mortensen Mong

Hei,

Jeg har også samme problem som Ellen Karin. Var ingen utropstegn hos meg, men som alle sier så fikk vi beskjed om at alle a-mld måtte sendes inn på nytt. Har nå gjort dette, men stopper opp, pga et arbeidsforhold er endret på. Hvordan kan jeg fikse dette?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, jeg hadde alle a-meldingene godkjent før jeg sendte alt på nytt. Som jeg leser her hadde jeg ikke trengt å gjøre dette, da jeg ikke har fagforeningskontingent. Dette burde stått i versjonbrevet til 5.41. Der står det at NB! det er veldig viktig å sende disse på nytt. Og det gjorde jeg. Dette har resultert i at A-melding for august nå ikke går igjennom. Den stopper på to som er sluttet. jeg får ikke rettet den. Jeg har hatt kontakt med Visma, men venter fortsatt på avar fra de for å få hjelp til å komme videre. Jeg har ingen utropstegn. Merkelig. Og ja, som forrige skrev - dette haster.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
 
Irene Carlsen
CONTRIBUTOR *

av Irene Carlsen

Hei igjen.

Har hatt en lengre samtale med skatteetaten, og de sier det må løses i systemet til Visma.  Vi får ikke kjørt årsoppgaver før dette er løst.

 

Vi har slått fast at alt henger på personen som har sluttet uten tilknytning til arbeidsenhet, samt at hun er rapportert inn på org.nr og ikke virksomhetsnummer, da også dette kom senere. Dette utløser også en diff. på forskuddsskatt for sikkerhets skyld.  Orginal a-melding gikk rett igjennom uten feil, og det er både trukket og betalt korrekt skatt.

 

Haster med andre ord 🙂

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei Irene!

Dette er en sak vi må se nærmere på.  Saken er logget og du vil bli kontaktet.

Irene Carlsen
CONTRIBUTOR *

av Irene Carlsen

Noen som har forslag til hvordan jeg løser dette ?  Skatteetaten vet ikke om det går.

Får ikke igjennom resending av feb. måned da en ansatt er sluttmeldt FØR arbeidsenhetene ble lagt inn (sluttet i april - arbeidsenhetene startet i mai).

 

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Som sagt og beskrevet er det meldingene som har rødt utropstegn som må resendes, ikke de andre.

May Lervåg:  Ja, du må fikse dette, det er nå logget en sak og du vil bli kontaktet.  (Det er veldig lang kø nå i januar så noen eksakt tid kan vi ikke love deg).

May Britt: Enig at det er rart den har rødt utropstegn hvis den er dannet i 5.41.00, ja, er endret i ny versjon. Saken er logget og support ringer deg.

May Britt Øybost
CONTRIBUTOR ***

av May Britt Øybost

Jeg har sendt inn alle a-meldinger på nytt jan-nov da disse var sendt inn med gammel versjon. Desember er sendt inn etter ny versjon 5.41.00, må denne likevel sendes inn på nytt. PS. Har fått rødt utropstegn på desember.

Trodde det var endret i ny versjon derfor skjønner jeg ikke at desember må sendes inn på nytt.

May Lervåg
CONTRIBUTOR **

av May Lervåg

Jeg trodde alle a-meldinger måtte sendes på nytt.

Vi har ikke fagforeningstrekk i bedriften.

Jeg dannet nye og sendte inn.

Men nå får jeg feilmelding på mai og juni pga der er utbetalt til lønnstakere som nå har sluttet.

Fikk disse godkjent da de ble sendt inn i mai og juni. 

Må jeg fikse dette?

Siden jeg har fått de godkjent tidligere?

 

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Nei, alle må ikke sende inn for alle har ikke fradrag som f.eks. fagforeningstrekk...

Har dere ikke røde utropstegn er alt i orden og du trenger ikke gjøre noe.

Thrine Hoel
CHAMPION *

av Thrine Hoel

Det stemmer, Elin B Nilsen 🙂

 

Jeg trodde alle måtte sende inn på nytt jeg, men jeg har heller ingen utropstegn så da er alt som det skal hos meg??

Og jeg trenger ikke gjøre noe?

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

 

når jeg går inn på lønn - periodiske lister har jeg ikke tjenesten a-meldinger oversikt. Er dette en tjeneste som er kommer i versjon 5.41?

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Nei.

Det er kun meldinger som har et rødt utropstegn i kolonne "Info" som må dannes, sendes og hentes tilbake på nytt.

NB!
Utropstegnet forsvinner når nye meldinger er dannet, men de må allikevel sendes og meldingene må hentes tilbake.


(Jeg har lagt ved sist oppdaterte beskrivelse.) 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"