Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Acu Server

av Anonymous

Vi sliter med at acuserver må restartes hver gang det går en windowsoppdatering på server.

Dette kan skje flere ganger i løpet av en uke, og har blitt et stort problem da det er få som har tilgang til server.

I tillegg har vi merket at dokumentsenteret blir "hengende" som følge av dette, og det må også restartes.

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Dere bør nok bestille en konsulent fra Contracting.
Vår leverandør har imidlertid planlagt en ny versjon i februar så dere bør vente til denne er klar.
Neste hovedversjon av Contracting høsten 2014 vil kreve den nye versjonen.

Er de slik at brukene ikke får brukt Contracting i perioder, er fult mulig å lage en snarvei for å kjøre Contracting uten AcuServer.
Det vil bare gå tregere (og kanskje kunne gi noen feilmeldinger fra nettverket).

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ser vår versjon er 9.1.1. Hvordan får jeg oppgradert denne?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har snakket med vår spesialist på Windows som sier at følgende bør være oppfylt for at det skal fungere bra:

 - AcuServer bør være minst versjon 9.1.2

 - For at den skal starte automatisk bør det være 2-3 GB ledig minne ved vanlig drift på dagtid.
   (Minnebelastning bør ikke overstig 75% over lang tid.)

 - Det er en fordel om den ligger på 2008 R2 serveren siden SBS 2011 Exchangeserver bruker det meste av minnet.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det stod Automatic (Delayed Start) tidligere, og så prøvde vi denne uken kun oppstart: Automatic, men den stopper likevel etter oppdateringer på server.

Vi har en WinSvr 2008R2 (og WinSBSvrStd 2011).

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
Sjekk om følgende er satt:
På server må du åpne Services (F.eks. fra Start – All Programs - Administrative Tools).
Her skal du finne både "AcuServer ........" og "Visma Document Center Server".
Ved å høyreklikke på dem og velge "Properties" så finner du (midt i vinduet) "Startup type".
Denne må settes til "Automatic (Delayed Start)".
   (Finnes ikke det valget er serveren av en eldre versjon enn Windows 2008 og du velger kun "Automatic".)

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"