Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Åpen post-liste kunder/lev pr 31.12.

av Anonymous

Hei

 

Revisor vil gjerne ha åpne poster pr 31.12. på dette men jeg får ikke ut riktige lister når jeg prøver å skrive de ut. Saldoene ser ikke ut til å stemme med balansen så jeg lurer på hvordan jeg definerer denne listen riktig slik at jeg kan legge de ved årsregnskapet?

 

Mvh Elisabeth Johannessen

10 SVAR 10
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei 🙂

Kan jeg gjøre tilsvarende på leverandører, Vidar Johnsen? Manuelt program NYLEVSAL? Jeg har tilsvarende problem på en leverandør, der åpne poster ikke stemmer med saldo. 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg tror ikke dette løser alle problemer, men:
   Jeg fikk inn data fra en kunde hvor det var avvik mellom åpne poster og saldoliste.
   Jeg kjørte manuelt program «NYKUNSAL» så ble saldolista korrekt.

 

Kari Elisabeth Eriksen skrev tidligere:
    «Har skrevet ut trans-liste åpne poster kunder og leverandører. 
      Blir feil på lista da vi har ført innbetalinger i januar som ser ut blir hensyntatt.»
Når jeg kjører jeg ut Transaksjonsliste - Kunder – Åpne poster per 12.14 så får jeg hverken med innbetalinger eller fakturaer ført i 2015 på den enkelte kunde/leverandør.

Å bruke «Åpne poster aldersfordelt» fungerer ikke.
Den tar hensyn til forfall og ikke hvilke poster som er åpne på angitt dato.

 

Når det gjelder sjekkeprogrammene jeg skrev om kom de i versjon 5.31.03 og det ligger link til beskrivelsen i mitt innlegg fra 5. mars.

Eva Fjeldstad
CONTRIBUTOR ***

av Eva Fjeldstad

 Åpne poster i Contracting er for min del tidkrevende. Jeg skriver hver uke ut åpen post liste på kunder, men må alltid avstemme denne mot saldoliste. Den er ikke til å stole på uten å avstemmes, og ev. korrigeres. Sånn er det ihvertfall hos oss.

Til Kari Elisabeth må jeg bare si at hun må gå igjennom og finne avvikene og korrigere disse. (hvis ingen har noen bedre idè ) Skriv så ut i full fart og ta vare på listene, for neste gang er det ikke sikkert de viser det samme 🙂

Ser at Vidar nevner et program for å finne åpen post feil. Hvor starter jeg dette fra ? Har versjon 5.31.04 så da regner jeg med at dette bør være på plass ??

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei venter fortsatt på en løsning på det jeg sendte inn 3 februar.  Åpen post liste på kunder pr 31.12.14 stemmer ikke med saldoliste.

hva skjer her, ser at utvikling ser på saken men ikke  hørt noe mer???  

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg synes nå at det etter så mange år hvor dette med åpen postlister kunder og leverandører tilbake i tid er tatt opp gang etter gang  at det burde prioriteres og ordnes. Det er et problem i forhold til revisor hele tiden og skulle vel ikke være all verden å få til......?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

De fleste feilene ser ut til å stamme fra betalinger som ikke har oppdatert restbeløp på fakturaer.
Vi har laget to programmer for å finne slike feil. De ligger i 5.31.03 (Fix 3).
Her er artikkelen som beskriver framgangsmåten og link for nedlasting av programmene:

http://community.visma.com/no/software/produkter/Visma-Contracting/Artikler/Apne-poster-2--hvordan-i...

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Dette har vært et tema ved revisjon hvert år..

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Utviklingsavdelingen jobber med saken.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Feil på åpen post liste kunde/lev pr. 31.12 og pr idag.Har skrevet ut trans-liste åpne poster kunder og leverandører. Blir feil på lista da vi har ført innbetalinger i januar som ser ut blir hensyntatt.Kjører vi liste m alle poster pr idag eller 12.14 blir lista riktig kontra saldolista. Har sendt inn sak på dette for en god stund siden men ikke hørt noe mer??

Må da kunne kjøre liste på åpne poster uansett tidsrom som blir riktig...

 

Godkjent løsning
Eva Fjeldstad
CONTRIBUTOR ***

av Eva Fjeldstad

Du kan gå til regnskap- kunder- transaksjonsliste og huke av for åpne poster. Der kan du få ut åpne poster pr. 31.12.14, men det går ikke på den aldersfordelte. Den vil ta med nyere poster uansett 🙂

 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"