Mine områder
Hjelp
Hilde Tønnesen1
CONTRIBUTOR ***

Avvist A-Melding og Avlønningstype

av Hilde Tønnesen1

Har fått ny ansatt og sendte inn en A-melding for registrering i dag.

A-Meldingen ble avvist- Meldingen er:  AVLØNNINGSTYPE SKAL IKKE OPPGIS

 

Noen tips til hvordan korrigere A-meldingen her?

 

9 SVAR 9
Linda Ekstrøm
CHAMPION *

av Linda Ekstrøm

Jeg får samme og har sendt mail til support..

 

Vet dere hvordan man går frem når ny a-melding skal sendes når lønnen allerede er "godkjent"?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg er litt usikker på hva du mener når du sier du har fått avvist a-meldingen, men at lønnen er godkjent.

Men har du prøvd å danne nye tall?

Jeg kan enkelte måneder sende flere a-meldinger. F.eks ved innmelding av nyansatte i AA-registeret. Da bruker jeg dann nye tall. 

 

Se vedlegg

Linda Ekstrøm
CHAMPION *

av Linda Ekstrøm

Usikker om vi bruker samme lønnsprogram. Jeg bruker Avendo lønn og der må man "godkjenne lønn" før man sender a-melding. Dvs at man ikke kan endre på en lønning som er godkjent i etterkant.

 

Feilmeldingen jeg får er i Altinn på a-meldingen da, slik som de andre skriver her i forumet.

 

Så at en nevnte denne filen man må ha, så har sendt mail til support uten svar foreløpig.

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Du er nå inne på forumet for brukere av Visma Contracting  Mann blunk

Linda Ekstrøm
CHAMPION *

av Linda Ekstrøm
Å beklager, jeg søkte bare "A-melding avvist - avlønningstype" og kom hit, så la jeg ikke merke til at det ikke var Avendo lønn. Da samme feil melding sto her.

Har mailet support, men ikke fått svar, så får ringe dem..
Takk for oppklaringen.
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Greit å meddele svaret her, slik at andre som får samme problem ikke trenger å stå i telefonkø til support:

Det løses ved at man får en fil som heter EDAGVSA.ACU fra support som man legger inn i contracting/prog

 

Fikk den tilsendt på mail. 

 

Lærte også at det lønner seg å sende mail i stede for å ringe. 
Etter 25 minutter i telefonkø til support sendte jeg en mail med problemet, men la ikke på telefonen fordi jeg ikke visste hvor langt tid det ville ta å få svar på mail. 
Etter 38 minutter i telefonkø fikk jeg svar. Ble da gjort oppmerksom på at svaret var allerede sendt på mail, hadde fått mailen 3 minutter før jeg kom igjennom. (Men jeg hadde ikke sett mailen fordi jeg satt med noe annet). 

Så svar på mail: 9 minutter
Telefon: 39 minutter

Takk til dere på support 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous (Oppdatert ‎08-01-2019 09:56 ( )

Jeg får også denne feilmeldingen. Men gjelder ikke bare nyansatte, får det på ansatte som har vært der lenge også. 

 

Haster å få meldt inn de nyansatte, får ikke bestilt byggekort før jeg får de inn 😞

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har også problemer med det samme, får ikke meldt inn en ansatt da meldingen feiler på at det mangler tall på alle ansatte.

Ingrid Bekkeli
CONTRIBUTOR ***

av Ingrid Bekkeli

Jeg får samme melding. Har versjon 13.10.00. 

Er dette en generell feil som det jobbes med og når kommer evt fix?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"