Mine områder
Hjelp
Hilde Thrane
CONTRIBUTOR **

Bankliste

av Hilde Thrane

Hei, skulle sende lønn i dag og den foreslår dato 05.02.2015 på banklisten istedet for 2016.

Det samme skjedde 20.01.16 og da oppdaget jeg det ikke før jeg sendte den, det resulterte i at den lønnskjøringen ble bokført med dato 20.01.15 og kom ikke med på a-melding for januar-2016. 

 

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Dersom utbetalingsdato finnes på lønnskjøring fra før, foreslås denne til betalingsdato på banklisten.
Dersom utbetalingsdato ikke finnes fra før, brukes kjøredato på lønnskjøringen.
Dersom denne heller ikke finnes, brukes lønnskjøringens til-dato (fra-til dato).
Så er også alt ovenstående avhengig av systemdato i menyen.
Hos oss endres kjøredato på lønnskjøringer korrekt. Både når man beregner lønn, og om man går inn, endrer kjøredato og går ut igjen.
Skulle du fremdeles ha problemer med dette ber jeg deg ta kontakt med support så vi kan få se hva som skjer.
Hilde Thrane
CONTRIBUTOR **

av Hilde Thrane

Hei, ja jeg har kopiert kjøringer dra i fjor, men jeg har også kjørt rutinene NULLUTB tidligere.

Det stå ingen datoer i på lønnskjøringer som ikke har status 9.

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Har du kopiert kjøringer fra 2015 til 2016?  

For noen versjoner siden ble utbetalingsdatoene tatt med over fra 2015 - til 2016 ved kopiering.  Gå inn på Lønn-Vedlikehold-Lønnskjøringer og se om det står utbetalingsdatoer på 2016 på lønnskjøringer som ikke her status 9.  Hvis det gjør det kan du gå på menyen System-Manuelle rutiner, skriv: NULLUTBD og trykk "enter".  Da blanker du ut alle datoene og du skal ikke oppleve dette igjen.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"