Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Dokumentasjon A-ordning

av Anonymous

Jeg sitter med revisor i disse dager, og vi snakket om dokumentasjon av hva visma sender til altinn.

Foreløbig har jeg ikke funnet noen form for rapport på dette. Hvor finner jeg dette?

Regner med visma har et eller annet jeg kan printe og legge ved til avstemmingen.

 

7 SVAR 7
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

At noe sånt kunne skje er dessverre meget beklagelig.  Med en gang vi ble gjort oppmerksomme på dette satt utvikling alle ressurser på saken. Ny og rettet versjon er lagt ut i dag her på Community. Installer versjon 5.41.02.

Vi beklager nok en gang.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det har skjedd noe sprøtt ved bruk av års-oppgave lønnstaker. Jeg valgte mail i bilde og systemet begynte å arbeide.  Jeg fikk så tilbakemelding på at noen fikk sine egne opplysninger sammen med en annen sin, noen fikk kun for noen andre. Sjefer og ansatte om hverandre, dette var helt ekstremt uheldig og skremmende. Merkelig at ikke Visma har kvalitets-kontrollert noe så viktig.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ods formatet får jeg lest som excel.  En oversiktlig rapport som jeg avstemmer mot tallene jeg får på avstemmingsrapporten fra Visma Lønn.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for tips. har nå testet det ut.

Men filene jeg får i retur er ods og xml format. Hvordan får jeg lest disse?

Kan de importeres til visma contracting og gjøres lesbar der?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Altinn.  Skjema A06 - A-melding - bestill avstemmingsinformasjon.  En oversiktlig rapport over hva som er sendt inn pr. mnd.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg vet ikke om dere vet, eller kanskje noen andre lesere av forumet. Men inne på altinn finner jeg kun en zip-fil som inneholder en xml fil, det er vel den filen visma henter inn?

Noen som evt vet hvor man finner en avstemmingsrapport?

Greit nok at det ikke er et krav fra myndighetene om en slik liste, men det hadde allikevel vært praktisk med et eller annet man kan printe ut og legge ved avstemmingsskjemaene.

Hva med brukere av contracting som fører regnskap for andre? Hvis de skal rapportere til kunden hvor mye de skal betale i AGA og forskuddstrekk, skal de ta copy/paste på alle beløp og kid? Virker for meg veldig tungvint.

Siden revisor er her nå spurte jeg om hans erfaring fra andre systemer. Han forteller at flere andre leverer fine og oversiktlige rapporter, og han har heller ikke sett noen form for avstemmingsrapport på Altinn.

Legger herved inn et ønske til utvikling om at man får på plass en form for rapport ved levering av a-ordningen. Tviler på at jeg er den eneste som savner dette.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
Vi har ingen liste/rapport i dag som viser hva som er innrapportert.
Så vidt vi veit er det heller ikke noe krav fra myndighetene om ei slik liste.
Vi vil trolig lage en mulighet for å bestille og hente denne direkte fra/til Visma Contracting.
 
Hvis du logger inn på portalen til AltInn skal det være mulig å ta ut en avstemmingsrapport derfra.
 
Det blir også krav om ei liste som skal sendes til hver enkelt lønnstaker – lik den tidligere LT-oppgaven.
Det kreves at det skal sendes ut for lønnsåret 2015, seinest januar 2016.
Vi utarbeider ei slik liste med betegnelse «Årsoppgave lønnstaker».
Vi regner med at den er klar til versjon 5.40 til høsten så det er god tid til å teste den før årsskiftet.
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"