Mine områder
Hjelp
Egil Søyseth
CHAMPION *

Dokumentsenter har ikke mottatt efaktura

av Egil Søyseth

Jeg får nå purring på faktura fra NHO servicepartner, som er sendt som efaktura.

Disse er ikke kommet inn til oss, men i følge NHO servicepartner er de ok fra deres leverandør. De bruker nordea/nets som sin lev.

Jeg fikk høre at det var andre også som bruker visma, hadde problemer med dette fra de.

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Her er det først snakk om inngående fakturaer og så blir det snakk om utgående fakturaer.

Inngående fakturaer til Visma Dokumentsenter:
Fakturaer uten "Deres ref" kan fint importeres til Dokumentsenter.

Utgående fakturaer fra Visma Contracting:
Det sjekkes ikke på "Deres ref" ved utgående fakturaer fra Contracting.
Så vidt vi veit så er det kun "PEPPOL" som forlanger "Deres ref" og sjekk på dette vil bli lagt inn i Contracting.
Når det gjelder utgående kreditnoater må det legges inn en referanse til den originale faktura.

GENERELT
Hvis fakturaer ikke når mottaker må avsender logge seg inn på Autoinvoice og se om fakturaen ligger der.
Gjør den det har den sendt fra Contracting og Maventa elle mottagende meldingsformilder må kontaktes for å finne ut hva som har skjedd.
Tilsvarende med innkommende fakturaer. Sjekk med meldingsformidler og sjekk oppsettet i Dokumentsenter.

 

Egil Søyseth
CHAMPION *

av Egil Søyseth

Når vi setter en kunde til efaktura og det er må felt der, kan det legges inn en sjekk at disse må bli fylt ut før man får avsluttet fakturaen. Jeg sente en i går der deres ref ikke var fylt ut. det står at den er sent , men ikke mottat av maventa.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

På fakturaene du skulle mottatt manglet det informasjon i feltet Deres Ref. Dette feltet er et påkrevd felt for efakturaer. Det er antagelig derfor den ikke har kommet gjennom.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"