Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Fakturareserve

av Anonymous

Hei. Vi ønsker å begynne å bruke faktura-reserve modulen i VC. Tidligere har vi skrevet ut lister og beregnet varer i arbeid manuelt. Vi benytter forskjellige anlegg. Noen store anlegg må vi vurdere manuelt og disse ønsker jeg ikke skal bli oppdatert med fakturareserve pr ordre i systemet. (Jeg har forstått at vi kan velge å oppdatere ordrene med fakturareserve slik at vi får ut korrekt anleggsrapport selv om vi ikke ønsker å bokføre fakturareserven automatisk.)

Er det på det enkelte anlegg - i rubrikken "SUm fakturareserve til kontraktsordre" jeg bestemmer dette? Kan jeg da bare hukke ut de anleggene jeg ønsker skal oppdateres og da skjer det ikke noe på de andre anleggene (ordrene som ligger under disse)?

1 SVAR 1
Godkjent løsning
John Trygg
VISMA

av John Trygg

Så bra!

Først, alle kostnader / inntekter oppdateres på ordrenivå i Contracting. Anlegget er kun et summeringsnivå over ordrene. Ønske om oppdatering av fakturareserven på ordrenivå er en systemopplysning som da gjelder alle ordre. Denne oppdateringen vil da gi et riktigere resultat av ordre iarbeid. Du har også en innstilling for oppdatering mot regnskap.

Koden du henviser til "Sum fakturareserve til kontraktsordre" forteller rapporten at alle ordrene som er henvist mot anlegget blir summert til en linje. Det gir det mulighet til å vurdere hele anlegget under ett, ikke hver enkelt ordre. Denne koden bestemmer ikke oppdateringen av reserven. Har du først bestemt det under systemopplysningene vil alle ordrene bli oppdatert. Vi mener at alle ordre må tas med i en vurdering av fakturareserven. 

Ordrene oppdateres når kjører rapporten med oppdatering og det er en brukerkode som må aktiviseres på den/de som skal ha mulighet til å oppdatere.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"