Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Ikke avsluttet purrekjøring

av Anonymous

Hei,

 

Når jeg skal kjøre purrerutiner i contracting får jeg ofte feilmld om at "forrige kjøring er ikke avsluttet", selv om purringer er kjørt ut og printet, inkassolister osv. 

 

Hvordan avslutter man en purrerutine slik at jeg ikke får dette spørsmålet neste gang jeg skal kjøre en ny purrerutine?

 

(Jeg har funnet en beskrivelse på selve purrerutinen, men det står ikke noe der om hvordan rutinen skal avsluttes.)

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Ja, nå har du sagt i systemet at du ikke skal benytte renter. Etterkoding gjør du ved å gå til System - Manuelle rutiner og skriver: ETTERKOD 

Systemet legger da i inn standard purre-/rentekode inn på alle kundene dine. (Se vedlegg)

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har nå endret purre/renteopplysninger i firmaopplysninger til at det ser slik ut (vedlegg). Er den riktig nå? Tidligere sto det 0,00 på rentegebyr og rentesats, men det sto opplysninger på respittdager og renteintervall. Er det her feilen lå?

 

Hvordan etterkoder vi alle kundene?

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Rutinen skal avsluttes når du kjører ut purringene.  

Men, hvis du benytter renteberegning må du også kjøre ut disse for at kjøringen skal bli avsluttet.  Hvis du ikke skal benytte renteberegning må dette fjernes fra firmaopplysningene og deretter må du etterkode alle kundene dine.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"