Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Kopi av faktura til epost

av Anonymous

Hei.

Vi har valgt bort modulen regnskap i Contracting, og ny regnskapsfører har satt opp scanning av bilag. Dvs vi skal scanne alle bilag og sende på epost.

 

Finnes det en funksjon for å sende kopi av ALLE utgående fakturaer på epost til en spesifikk adresse?

Alternativt: Hvor kan jeg ta reprint av alle faktura over en periode (feks 010116 - 290216)

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Nei.

(Og dessuten ville du fått med alle vedlegg.)

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei og takk for svar.

Da jeg gikk inn på hovedopplysninger eller firmaopplysninger og trykker på "test sending av epost" så kommer det opp en test sending med alternativet "kopi".

Kan den Kopi adressen legges inn noe sted?

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Nei, og hvis du reprinter mange fakturaer til e-post vil det være e-postadressene på ordrene/kundene som fakturaene vil bli foreslått sendt til.
Du kan selvfølgelig overskrive alle e-postadressene du får i send-vinduet med den ene adressen før du sender dem, men da vil du jo også få med eventuelle vedleggsom time- og materiallister.

Den enkleste metoden er å gå til fakturautskrift og krysse av for Reprint og under «Faktura på:» så velger du «Alle».
«Send til:»  skal stå til «Skriver».
Så går du ned til «Fakturanr fra – til» hvor du kan søke og velge fakturene fra – til de datoene du ønsker.
Når du trykker OK og får opp utskriftsvalget må du trykke på knapp […] til høyre for skriver og velge en PDF-skriver.
De kan være BullZip, men helst noe annet som er installert på maskinen som f.eks. «CutePDFWriter».
Når dette er valgt kan du klikke på knapp [Utskrift].
Programmet vil spørre om hvor utskrift skal lagres (hvis det ikke er satt opp til automatisk lagring).

Du må huske hvor utskriftfila lagres.
Den vil inneholde alle fakturaene du valgte, men uten forstyrrende vedlegg og kan sendes (manuelt) på e-post til ønsket mottaker.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"