Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Kunde opprettet uten tilknytning til konto 1500.

av Anonymous

Vi har opprettet en kunde uten riktig tilknytning til konto 1500. Har fakturtert kunden og på regnsakapet la beløpet seg da på feilkonto 2999. Har nå rettet kunden for at det skal bli riktig i fremtiden. Men hvordan korrigerer jeg feilen som allerede er skjedd ?? Vi har jo ikke lov til å postere direkte på konto 1500. Og jeg skulle ha ført et bilag D:1500 og K:2999 for å korrigere denne feilen. Noen som kan hjelpe ?

 

3 SVAR 3

av Erik Hemmingby

Hvis man sto i oppretting ny kunde og hadde lagt inn litt av kundenavnet, deretter trykket på boligmappe ikonet kunne det skje at når kunden ble opprettet, ble ikke kode for avg. pl satt og h.bok konto 1500 ikke lagt inn på kunden .

Dette er blitt endret i en av fix'ene for ver 5.41

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har opplevd to (gamle) kunder som "plutelig" ikke var merket med avgiftspliktig og tilknytningen til 1500 var borte. Den første hjalp support meg og fikse, den andre gangen det skjedde fikk jeg ordnet det selv.

Erik sa at dette hadde skjedd noen andre også, og man visste ikke hvorfor.

Fakturaene som ble laget til disse kundene ble kjørte uten mva og mot fritt salg, så dette måtte også korrigeres.

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Gå inn på konto 1500 på Regnskap - Hovedbok - Vedlikehold - Kontoplan. Endre kontotypen fra "Kundefordringer" til "Ingen".  Gjør føringen din og HUSK/OBS!!! sett kontoen tilbake til kontotype "Kundefordringer" igjen.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"