Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Lengde på navn i tillegg fane på ordre

av Anonymous

Det er forskjellige begrensninger på antall tegn for "Deres referanse" og "Kontakt" under tillegg fanen på ordre. 

Dette er et problem der samme person skal stå i begge felt og man må forkorte navnet i det ene. 

For eksempel: i "Deres referanse" er det plass til Anne Christin Carlsen
I  "Kontakt" er det bare plass til Anne Christin Carlse

Dette er heller ikke det lengste navnet vi har.
Det ser uprofft ut å måtte forkorte navnet et sted.  

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Bra, for i dag ble kontakt Ragnhildur Arnadottir til Ragnhildur Arnadotti på en ordre her og jeg kan ikke forkorte så det må bare stå slik. 

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Dette er nå testet og det stemmer som du sier at her må feltet "Kontakt" i Ordrebehandling/Tillegg utvides.

Feltet "Kontakt" hentes fra kontaktperson på kunden.  Der kan man skrive 50 tegn, men kun 20 tegn hentes til ordren.  Det er nå opprettet en sak på dette til utviklingsavdelingen for endring til en senere versjon.

 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Feltet "Deres referanse" ble lagt inn på ordren helt fra starten for mange år siden og er på 40 tegn.
Det er derfor plass til halvannen gang Anne Christine Carlsen.
Det er jo imidlertid ikke alltid at det er plass til å vise hele navnet hvis det er mye annen informasjon som skal vises.
Hvis det er navn i en tabell som f.eks. oversikten over ordre til venstre i ordrebehandling, kan man endre kolonnebredden.
Gjelder den en utskrift av en blankett kan den være satt til å skrive ut færre tegn og da må man gå inn på blankettdefinisjonen og endre på dette.

Når det gjeldet kontaktpersoner ble et nytt register med for dette lagt inn på kunder for halvannet år siden og på ordre for under ett år siden.
Her ble det bestemt at kontaktperson skulle være på 50 tegn.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"