Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Mva koder på hovedbokskontoer

av Anonymous

Hei

 

Vi bruker hovedbokskonto 4100 til import av varer og 4109 til frakt fra utland. Hvilke avgiftskode/regel skal stå på disse ?

Fikk beskjed om at det ikke skulle stå noe der, men det blir vel ikke riktig.

 

Turid

6 SVAR 6
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg satte opp ting i går, og brukte boka jeg fikk på versjonskurset.

Var egentlig veldig greit beskrevet der:

Først side 98 med oppsett av avgiftskoder.

Så tok jeg for meg nye hovedbokskonti (s 101). Legg merke til at de i listen med forslag til nye konto ikke har skrevet inn forslaget om kto 2761 som er Grl. utg. mva innførsel  mid sats. 

Når jeg var ferdig å opprette hovedbokskontoene førte jeg disse inn i Firmaopplysninger - avgiftskonti (s 102)

Deretter var det oppsett av salgskonto, s 105 og oppsett av konti for innførsel s 111

Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal føre første bilag... 🙂

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Send en mail til contractingkonsulent@visma.com

Da får du et saksnummer tilbake og en konsulent tar kontakt med deg for å avtale tid for jobben.

Ha en god dag:)

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

 

Er det mulig å få kontakt med en konsulent som kan hjelpe med dette ?

 

Turid

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Ved innførsel av varer er det regel nr. 7 som må ligge på avgiftskoden din.

I eksempelet ligger det forslag til avgiftskoder, men dere kan ha helt egne koder. Selve kodenummeret kan være hva som helst mellom 1 og 99, det er avgiftssatsen som er viktig.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

 

Jeg har vært på versjonskurs. Jeg synes ikke det kommer klart frem hvilke avgiftskoder/regler jeg skal bruke. Jeg har satt inn de nye mva kontoene.

 

Turid

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei Turid!

Da jeg ikke vet om du har vært på versjonskurset som ble avholdt i høst har jeg tatt ut informasjon fra kurset til deg her.

Informasjon vedr. innførsel av varer som du kan se på som et eksempel. Trenger du ytterliger hjelp til oppsett ta kontakt med konsulentavdelingen.

Ha en god dag:) 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"