Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Ordrer med startdato hvor det ikke er satt klokkeslett

av Anonymous

Når man setter startdato på en ordre men ikke klokkeslett så setter VC automatisk inn klokkeslett 00:00 før overføring til Handyman. Dette bekrefter Epocket.
Dette vil si at montøren får varsel ved midnatt om denne ordren. 
Vi har veldig få ordrer som skal utføres ved midnatt og montørene er ikke glade for å bli vekket av varselet.
De som dette er størst problem for er de som har vakt og derfor må ha på mobilen. 
Det gjelder imidlertidig alle. 

Dere må sørge for at når det ikke blir satt inn klokkeslett så skal det ikke overføres tid for starttidspunkt fra VC til Handyman. 
Typiske scenarioer hvor vi setter dato men ikke klokkeslett er hvis vi får beskjed av kunden om at montøren kan komme når som helst den dagen og at vi ikke trenger å ha annen info om oppmøte enn dato. Montøren drar da dit når han får tid og vi vet ikke tidspunktet. 

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei. Jeg har hatt en lang samtale med Epocket om dette allerede. Påminnelsen blir satt til det tidspunktet dere sender. 
Når det ikke settes tidspunkt så sender dere 00:00.
Hvis dere ikke sender en verdi når det ikke står klokkeslett i feltet for start tidspunkt så settes det ikke klokkeslett for påminnelse i Handyman heller. For meg høres dette ut som den enkleste løsningen. Ingen verdi - Ingen overføring av klokkeslett.  

Forresten, når vi er inne på start tidspunkter, vi hadde en jobb som faktisk skulle starte rett over midnatt. Jeg prøvde da å sette tidspunktet i VC til 00:05 fordi kunden hadde bestemt dette. 
Det ser ikke ut som om det er mulig å sette start tidspunkter mellom 00:01 og 01:00
Når jeg skriver 00:15 så blir dette gjort om til 15:00  

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei !

Dette er korrekt. Om du setter starttidspunkt på ordren ("Start kl") blir dette overført til Handyman.

I eksempel under har jeg satt starttidspunkt tik kl 10.00

 <StartDate>2014-10-21T10:00:00</StartDate> 

 

Om du ikke setter starttidspunkt blir verdi = 0 overført

Vedr meldingen til montør når verdi = 0, må vi nok konferere med Epocket om hvilke verdier vi kan benytte i slike tilfeller

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"