Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Ordretilgang og -reserve i bygg og anlegg - SSB

av Anonymous

Hei,

 

Har fått brev fra SSB hvor de ber om opplysninger til Ordretilgang og -reserve i bygg og anlegg 1.kvartall 2016. Disse opplysningene skal sendes via altinn, noen som vet hvordan?

Takk for svar 🙂

7 SVAR 7
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Da vet jeg det 🙂 Tusen takk for svar!

 

Mvh Beate

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi har også fått brev fra SSB om rapportering av RA-1506 og RA-0324.

Fikk brevet på en dårlig og stressende dag, og kjente jeg ble en smule irritert over skjemaet rundt bygg og anlegg, da jeg mener et mange av spørsmålene de stille her blir besvart i a-meldingen.

Jeg ringte derfor en venninne av meg som jobber i SSB. Hun jobber riktignok ikke med disse skjemaene, men kjente til de og hvem som arbeidet med de. Så hun kontaktet de og spurte litt rundt dette.

Jeg mener at de allerede har informasjon om antall sysselsatte via a-meldingen. Ut fra arbeidsforholdet og koden man har på de ansatte kunne si noe om type stilling/yrke, og via timene vi rapporterer inn vil de ved hjelp av lønnsartene  se om det gjelder sykepenger, permisjoner, osv.

Jeg ser allikevel at det er noe ekstra informasjon de etterspør, som de vil få svar på i dette skjemaet.

To skjema som skal rapporteres kvartalsvis... Håper ikke neste frist er 11. juli...

Har lagt ved svaret fra SSB

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Contracting har ikke kjøring som dekker denne statistikken. Du kan bruke grunnlag fra ordrelister, men da krever det at du har en struktur for sortering som stemmer overens med statistikken.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen, og takk for svar 🙂

Dette gjelder RA-1506 Ordretilgang og -reserve i bygg og anlegg, vet dere om det kjøres via contracting slik som vi gjorde det med lønnsstatistikken før?

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Ja, det er SSB lønnstatistikk som dekkes av A-meldingen.  

Tusen takk for ditt innspill Bjørg:)

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det er vel bare SSB sin lønnsstatistikk som dekkes av A-meldingen. De øvrige SSB-statistikker bl.annet RA-1506 Ordretilgang og -reserve i bygg og anlegg og RA-0324 Timeverk i bygg og anlegg må fylles ut og sendes inn via Altinn.

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hvis dere kjører lønn i Visma Contracting og sender A-Melding så er SSB-statistikken med i A-Meldingen.

A-Ordningen erstatter:

- Lønns- og trekkoppgave

- Årsoppgave for arbeidsgiveravgift / følgeskriv til lønnsoppgavene

- Terminoppgave for forskuddstrekk og arbeidsgiveravgift

- SSB lønnsstatistikk

- AA-registeret

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"