Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Remittering av AGA og forskuddstrekk

av Anonymous

Det er supert at vi nå kan lage en remitteringsfil for AGA og forsk.trekk.

Men da jeg testet dette på lønnen som ble utbetalt i desember fikk jeg et par utfordringer.

Filen stoppet i DNB's systemer da jeg importerte den, slik at den aldri kom opp til godkjenning.

Nå husker jeg ikke alle de tekniske detaljene rundt det de på support hos DNB sa, men jeg tror det var noe med at divisjon lønn var satt som med dirrem. Men dette var litt for teknisk for meg.

Det var Jon i sin tid som hjalp meg og sette opp banken da vi startet med remittering, så kanskje dere vet hvordan man skal stille inn dette i banken også slik at filen kommer inn?

Må man opprette en ny divisjon? I så fall, hvilken filtype skal man da sette det opp med?

 

Den andre utfordringer rundt dette var da jeg skulle avstemme banken og fikk en diff. Fant ut at diffen har oppstått da jeg i den nye skatt og avgiftsbetalingsvinduet valgte "oppdater regnskap".

Betalingsdato ble riktignok satt til 15.01.16 - men det ble bokført på 2015 periode 1. En periode som er stengt for føring for lenge siden.

Jeg ringer support i morgen slik at vi kanskje kan kjøre en fixbunt på dette, men greit å være oppmerksom på det for andre. Utvikling bør også ta tak i det så det ikke skjer neste år.

9 SVAR 9
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei Sigrunn Trebekk!

Saken din er logget og du vil bli kontaktet.  (På grunn av ekstraordinær stor pågang nå kan det ta tid).

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Måten det ble løst på hos meg var at support brukte fixbunt og flyttet bunten til riktig år. Det var gjort på noen få minutter.

Men det beste er jo å ikke få feilen selvsagt.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Henv. til sak oppdatering av skatt/aga 6 term. 2015 i regnskap -  av Lina Haugland 07.01.2016, om limer inn et spørsmål hun hadde:

Den andre utfordringer rundt dette var da jeg skulle avstemme banken og fikk en diff. Fant ut at diffen har oppstått da jeg i den nye skatt og avgiftsbetalingsvinduet valgte "oppdater regnskap".

Betalingsdato ble riktignok satt til 15.01.16 - men det ble bokført på 2015 periode 1. En periode som er stengt for føring for lenge siden.

Jeg har ikke oppdatert 6 .term. 2015 i regnskap ennå, men er dette et problem og hva i så fall skal gjøres, så jeg ikke får samme feilen?

 

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Saken er logget og du vil bli kontaktet.

May Britt Øybost
CONTRIBUTOR ***

av May Britt Øybost

Hei Anne

Har sendt deg printscreen av problemet på support mail, svaret ditt er ikke løsningen. Tar du dette videre?

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

1) Kemnerens konti for Skatt og AGA legges inn i Firmaopplysninger lønn - Faste opplysninger  / Fosk.trekk og arbg.avg.

2) Skal dere betale påleggstrekk så må de enkelte kommunene opprettes i Fordringshaver-registeret og her må også kontonummer legges inn.

May Britt Øybost
CONTRIBUTOR ***

av May Britt Øybost

Hei Anne.

Har samme problemet, danner fil men finner ingen registrerte betalinger i bank. Jeg løser ved å registrere manuelt men lurer på om det er en feil i programmet, finner ikke noe feil i oppsettene mine.

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Har du lagt inn kontonr. for forskuddstrekk i "Firmaopplysninger lønn - Faste konti"?

Se vedlegg kun som et eksempel...

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Her får jeg også opp ved danning av bankfil en ekstra inntasting på kontonr påleggstrekk. Dette står ikke i årsavslutningsboken vi fikk på kurs.

Er dette noe som er nytt i versjon 3.41.01?

 

Kommer ikke videre selv om jeg ikke har noe påleggstrekk denne terminen.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"