Mine områder
Hjelp
Egil Søyseth
CHAMPION *

Splitting av autofakt på forskjellige kontoer

av Egil Søyseth

Går det an å splitte en autofaktura på forskjellige kontoer. Dette vis det er kjøpt både verktøy og materiell på en ordre. Kan man gjøre dette i doksenteret, og hvordan gjør de det?

6 SVAR 6
Egil Søyseth
CHAMPION *

av Egil Søyseth

Hadde vært så enkelt ja. Når montørene selv bestiller, blir det tatt i en bunke alt. Hos noen leverandører kan de gjøre en ting, mens hos en annen kan de gjøre en annen ting. Kort sagt det blir ikke gjort. Er ute selv og jeg vet at dette har jeg ikke gjort selv. Når man har en grossist på tråden ute i felten bøir det tatt alt i en smell og det blir ikke delt opp. Så enkelt er dette. En annen ting er når det bestilles fra kontoret rett inn på nettet eller via contracting. en annen erfaring er at når man tar oppdeling og slikt over telefon med en grossist blir det ofte litt rot. 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Som Vidar forklarte over er det ikke mulig å føre på flere kontoer ved bruk av autofakt. Løsningen blir derfor som du selv skriver å få dette fordelt på 2 fakturaer fra grossisten.

Egil Søyseth
CHAMPION *

av Egil Søyseth

Det jeg ser er at vi bestiller verktøy via grossist. Må nå kjøre dette inn på lager. Når jeg legger inn dette i regnskapet kommer det ut som materiell lagt inn på lager, ikke på kontoen i regnskapet for verktøy. Vis ikke må jeg få verktøy for seg selv, på egen autofaktura for så å velge lager, men annen konto en den vi bruker for føring av materiell inn på lager. Det som er problemet er ikke å føre inn på lager, men kontoene i regnskapet. Verktøy og materiell blandet sammen får jeg ikke ført på rett konto uten at det takes manuelt. Dette gjelder også vis jeg skal dele opp en faktura i flere kostnadsbærere. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Autofakt er laget for å ta inn varer med klart definerte varelinjer.
Den er ment for å føres på en ordre eller ett lager.
Det har aldri vært mulig i Contracting å dele beløpene på flere konti (eller ordre/lager).

Autofakt via Dokumentsenter går ikke gjennom oppdateringen i bilagsregistrering, men den enklere oppdateringen i import av Autofakt.
Du ønsker altså manuelt å kunne føre beløpet på flere konti, men å beholde samme ordre eller lager på alle føringene?  (Skal vi splitte på ordre eller lager, må vi jo henføre den enkelte varelinje til en ordre eller et lager og også henføre eventuelle øredifferanser o.l.)

Egil Søyseth
CHAMPION *

av Egil Søyseth

Får jo litt problemer, de bestiller jo verktøy samtidig med varer noen ganger. Skal man dele opp alt i smått vil det jo bli vanskelig for de som bestiller å vite hvilke kontoer alt skal til. vanlig faktura får vi splittet. Dere tjener på dette, klippe klippe, men for oss blir det litt manuelt arbeid å ta dette manuelt. 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Nei, like lite som det er mulig uten Dok.Senter

Hvis du forsøker å splitte den i Dok.Senter så vil det ikke overføres til Contracting.
Du vil få det originale beløpet og du vil få med annen informasjon fra siste linje du måtte føre som motpost.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"