Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Timebank

av Anonymous

Hei.

Flere av våre ansatte ønsker å jobbe inn, for så å avspasere senere.

Hvordan kan jeg enklest løse dette?

 

Kan man opprette en egen lønnsart som genererer timesaldo, for så å kunne "ta dette ut når det passer" ved å legge inn en annen lønnsart ved avspasering?

Pr nå jobber de jo x antall timer pr mnd og får alt utbetalt for så å "avspasere" uten lønn senere..

Føler at jeg ikke har noen enkel måte å holde styr på dette. Vil jo nødig slippe å sitte å føre alt på papir...

 

Et søk på "timebank" gir et treff, og det ser ut som en mal for lønnslipp med "plusstimer".

 

8 SVAR 8
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei! 

Er den foreslåtte løsningen her fortsatt den gjeldende?

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Lønnsart 198 (Timer inn i timebank) registreres med minus antall. (Minus = timer tilgode). Lønnsart 199 registreres uten fortegn (Pluss) når timer skal ut av timebanken.  Lønnsart 197 (Timebank saldo) benyttes når timene skal overføres på en person til nytt år.

Har du ikke benyttet timebank før bør du bestille en time av en konsulent for oppsett og opplæring.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Lønnsart for timebank 197, 198 og 199 . Hvordan skal de legges inn for at dette skal bli riktig

 

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Dere må legge inn inngående saldo på en lønnskjøring når dere går over til et nytt år.

Benytter dere ordre for å se alle bevegelser må dere opprette en ny ordre per år dersom dere skal føre inn en ny saldo på ordre.  Saldo må legges inn på lønnstakere per år, men skal ikke legges inn på ordren dersom dere har samme ordre fra år til år.

Skal dere legge inn en inngående saldo i "banken" skal dere ikke ha anleggsartart for beløp på lønnsarten.  Skal dere kun oppdatere lønn og ikke registrere dette på ordre trenger dere heller ikke anleggsart for timer.

Legger ved et eksempel på en slik lønnsart så får du selv vurdere hvordan dere ønsker å registrere inn saldoen.

Lucinda Bjørnset Reksten1
CONTRIBUTOR ***

av Lucinda Bjørnset Reksten1

Hei. Anngåande timebank. Vi satte dette opp i 2014 og det fungerer bra når dei ansatte bruker det rett. Men eit spørsmål. Saldo frå 2014 blei ikkje med i 2015. Kan dette ordnes på noko måte?

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Jeg bestiller konsulenttid for deg. Du vil bli kontaktet for å avtale tid for jobben.

Ha en god dag:)

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

Så på dette, og trengernok hjelp til å få dette satt opp.

Er det mulig å få dette gjort mandag morgen, eller må jeg ringe inn å bestille tid til konsulent?

BW

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Legger ved en beskrivelse til deg her.

Skulle du ønske mere hjelp til dette kan du bestille en konsulent til oppsett, litt opplæring og endring av lønnsslipper så saldo blir synlig for de ansatte.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"