Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Ufakturerbar tid

av Anonymous

Hei!

Det er ikke alltid lærlingen kan faktureres. Finnes det en måte å belaste ordren som en kostnad, men ikke fakturerbart?

3 SVAR 3

av Hilde Engelstad Haakonsen

Hei,

 

da må dere benytte en lønnsart som er satt opp at den ikke skal gå til fakturering. Dette bestemmer dere under fanen styrekoder på lønnsarten.

John Trygg
VISMA

Mange bra løsninger som er kommet som forslag. Det finnes en kode på lønnsarten som kan styre dette, men det er ikke alltid de som registrere timer skal/kan bestemme om timene skal faktureres. Da er det lurt å endre dette i forkant av faktureringen via rutinen "Arbeid til fakturering". Rutinen kan du få tilgang til via eget menyvalg men står du inne i ordrebehandlingen på ordren kan du foreta justering av timer via spørring på timer og trykke <F2>. Da får du med deg ordrenummeret over til endringsrutinen og kommer tilbake til ordren når du avslutter rutinen.

Du er da klar til å fakturere!

 

Hilde Tønnesen1
CONTRIBUTOR ***

av Hilde Tønnesen1

 Jeg er også borti det samme innimellom.

Jeg endrer antall timer og til fakturering under ordre - vedlikehold - Arbeid til fakturering.  

Skriv inn ordrenr.  så får du frem hver enkel timeregistrering og da kan du endre antall timer på lærlingen som skal faktureres.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"