Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Ukjente transer for remittering

av Anonymous

Får en feilmelding når jeg henter ned remitteringsfilene fra banken;

"det er mottatt transer ukjent for remittering".

Hva må jeg rette i for at denne meldingen ikke skal komme mer?

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Konsekvensen er at de transaksjonene som programmet ikke greier å finne ikke vil bli oppdatert.
Når referansen i en transaksjon ikke gjenfinnes i Contracting er det jo ikke mulig å oppdatere den.

Transaksjonene, som skrives ut på feilliste, må behandles manuelt.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg får også denne feilmeldingen, men bare av og til.

Hvilke konsekvenser har feilmeldingen?

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Når du remitterer så dannes det det data for hver transaksjon og hver jobb (overføring).
I overføringsfil til banken ligger bl.a. en «egenreferanse» som henviser til bilaget i Contractings regnskap - altså den inngående fakturaen.
Denne referansen består av en masse data som remitteringsår, referansenummer, leverandørnummer (i reskontroen) og leverandørens fakturanummer, men også år, periode og dato for faktura og bilagsregistrering.
Hvis ett av disse punktene ikke stemmer på minst en av transaksjonene når mottaket leses, vil du få melding om at det finnes ukjente poster.
Dette kan skyldes at noen har endret regnskapsdata eller at banken ikke returnerer «egenreferanse» intakt.

 

Skal du få support til å se på dette, må du sende inn dataene dine umiddelbart etter at du har fått meldinga.
I tillegg må du sende inn kopier av alle bankfilene som startet med TPAI
Disse ligger i mappe for bankfiler slik det er satt i System - Firmaopplysninger – Remittering.
Så må du vedlegge en kopi av feillista.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"