Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Word dokumenter fra VC åpnes skjult

av Anonymous

Alle word dokumenter som skal åpnes fra VC blir åpnet i bakgrunnen og legger seg bare nede på oppgavelinjen.
Dette mener jeg er grunnleggende feil.
Hvis man åpner et dokument så er det dette man vil se.
Det dokumentet som åpnes må opp i front. 
Dette blir også et problem med måten man åpner dokumenter i VC.
Brukerne klikker i vei på dokumenter og plutselig har man prøvd å åpne samme dokument flere ganger.
Grunnen er at det tilsynelatende ikke skjer noen når man klikker.
Det kommer jo ikke noe dokument og det er ikke noe som forteller at dokumentet åpnes.
Mange har oppgavelinjen skjult og da synes det ikke at noe har skjedd i det hele tatt. 

Dialogboksem med beskjed om at dokumentet allerede er åpent legger seg også bak alt sammen og synes heller ikke nede på oppgavelinjen.
Den kan man finne om man leter samt trikser litt med alt-tab. 

Vi har hatt denne situasjonen igjennom mange versjoner av VC og på mange forskjellige arbeidsstasjoner. Det kan være at det er en system innstilling hos oss men den vet ikke jeg hvor er.  

8 SVAR 8
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Jeg har forespurt internt her på nytt og dette er antagelig ingen Visma Contracting problem, men forstår at dette skjer hos enkelte kunder. Det er mange forskellige oppsett/Servere/Maskiner og systemer der ute. Det er umulig å gi et fasitsvar her.

Dere vil i første omgang bli kontaktet av oss så vi kan få vite mere rundt problemet. Deretter vurderer vi sammen om en teknisk konsulent må se på sakene.

Konrad Risnes
CONTRIBUTOR ***

av Konrad Risnes

Hei.

slik er det hos oss også¨. så venter i spenning på løysning

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Kom dere frem til noe årsak til dette ?

Vi har samme problemet her hos Foraas

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Regner med dere har kjørt inn VC_klient slik at det ikke mangler noe.
At Winword er satt opp til å åpne i full skjerm og ikke minimert.
UAC er slått av.
Kan også være trøbbel med maler, hvis det er ved bruk av maler dette oppstår – (slett normal.dot og test med en standard mal som vi vet fungerer)
Antivirus er satt opp til å ikke kjøre sanntidssøk på ….\contracting\.... med undermapper.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

I mitt tilfelle har jeg office 2013 med alle oppdateringer. PC er win 7 64 bit SP1 med alle oppdateringer. 

Antivirus er F-secure PSB Workstation Security 10.10 build 177
Det er ingen begrensninger for word i programkontrollen i F-secure.  

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Jeg har forespurt litt her og fått følgende tips/svar...

Det er ikke noe info om  hvilke versjon av Windows og Word dere har.
Det kan også være Antivirus som blokkerer dette, har dere Antivirus? (F.eks. Norton Antivirus har en Office plugg inn som kan slås av)
(Dette finnes det også info om på nettet (Google)).
Skal man søke etter dette må man vite versjoner inkl. service pack på Windows og Office evt. Antivirus.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg er vår IT kontakt så den samtalen har jeg hatt. 
Det har alltid vært slik hos oss helt siden vi startet med VC i 2010.
Jeg trenger sikkert ikke noen tid med en konsulent men bare tips om hva som kan styre word til å åpnes i bakgrunnen default.  

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Når vi tester det hos oss kommer dokumentene i "front"  Forstår det som det ikke skjer på alle arbeidsstasjoner hos dere?  Har du snakket med deres IT-kontakt om dette?

Hvis ønskelig kan du bestille tid hos en teknisk konsulent her hos oss for en gjennomgang av dine maskiner.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"