Mine områder
Hjelp
Egil Wiik
CONTRIBUTOR ***

Faktura og bilag mistet, forsvunnet eller havner på feil leverandør.

av Egil Wiik

 

Visma skriver documentsenter/dokumentsenter på 2 måter, det gjør det litt uoversiktelig når man søker etter innlegg og tema.

 

Det har vært et innlegg før fra Tone Olsen om at når bilag overføres fra dokumentsenteret til Visma Global så blir disse borte/forsvinner.

 

Etter vi har forsøkt support og ikke fått noen god tilbakemelding så forsøker vi oss her:

 

Ved overføring av bilag/faktura fra Visma dokumentsetneret så skjer følgende (jeg må presisere at dette gjelder få bilag men nok til at dette skaper noen utfordringer):

-Faktura som tilhører en leverandør havner på en annen leverandør.

Fakturaen overføres med korrekte opplysninger til Global, men når man går på visning av dokumentet, så er det en annen faktura som ligger der. Riktig dokument finnes igjen i Visma Document Center.

-Bilag forsvinner og blir borte mellom dokumentsenteret og Visma Global, etter overføring til Visma Global.

 

Dette fanges opp med at kunden mottar purring og faktura må legges inn på nytt og overføres Visma Global.

Spørsmålet vi stiller oss, er dette en normal systemsvikt og noe vi må leve med eller er det kun hos oss dette skjer?

1 SVAR 1

av Helga Marie Auran

Hei Egil,

Når det gjelder alle ulike måter å skrive Document Center på så har jeg nå gjort en endring i Community som gjør at du får treff i alt innhold uavhengig av hvordan document center er skrevet når du søker.

Jeg kan dessverre ikke svare deg på spørsmålet som gjelder Document Center.

Håper noen andre medlemmer i Community kan hjelpe dere med den saken.

Helga/Community Manager


Kind regards,
Helga
Give a 'like' if you found this useful or/& 'accept the solution ' if it was the answer to your question. This helps others in the Community! 🙂
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"