Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Vikar i Visma Document Center koblet mot Visma Business

av Anonymous

Hei. Hvordan legger jeg inn en vikar/stedfordreder i Visma Document Center når programmet er koblet mot Visma Business?

Jeg vet hvordan det gjøres i Visma Global, men det hjelper meg ikke nå som vi har gått over til Visma Business.

 

2 SVAR 2

av Øyvind Årseth

Hei
Det er absolutt mulig, oppskrift følger under.

Du kan sette opp stedfortreder i Visma Business. Du må legge inn info i aktørkobling-tabellen. I aktørnummer og ansattnr.-feltene legger du inn aktøren som trenger stedfortreder. I aktørnummer 2 legger du inn den aktøren som skal være stedfortreder. Legg også inn fra og til dato.

Stedfortreder kan ikke brukes på dokumenter som allerede er på flyt. Denne funksjonen slår inn i det man sender på flyt til den aktøren som har blitt satt opp med stedfortreder.
Det er ikke nødvendig å fjerne raden når fraværet/ferien er over, så lenge det er registrert en "Til dato".


Dette her vært der i en årrekke, men ettersom det har blitt mer vanlig å bruker Approval for godkjenning har kanskje kunnskapen gått litt i glemmeboken rundt omkring. 

av Per Øyvind Trydal

Det er ikke mulig med mindre du bruker Visma Approval ifm godkjenning av fakturaer. Der kan man legge inn stedfortreder.

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"