for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Si at du kjeder 3 reskontroføringer der den første ikke er en inngående faktura men en korreksjonsføring på en tidligere faktura feks.
Kjedingen fører til at den første transaksjonen er den som blir liggende som hovedtransaksjon, og de to inngående fakturaene legger seg på linje 2 og 3 i kjedet.
Ved remittering får en da feilmelding siden første linje ikke inneholder KID, fakturanummer etc.. det er bare en korreksjonsføring.
Hvordan bestemmer en rekkefølgen på dokumenter som inngår i et kjede? Det viser som funksjonen er fast bestemt på å la laveste bilagsnummer være hovedføringen.
Glimrende Aina! det var akkurat den funksjonen jeg lette etter! 🙂
Vet ikke hvorfor jeg ikke såg den under testing, var inne og høyreklikket i samme skjermbilde.
Takk
Hvis du alikevel får en uheldig kjeding, kan du klikke på kjedetegnet på transaksjonen. Merk den transaksjonen du ønsker skal være hovedtransaksjon og høyreklikk. Velg så Sett kjedehode.
Dette var nyttig!
Tusen takk for tips! 🙂
Hei!
Dette justerer du her: Verktøy - firminnstillinger - økonomi - tilleggsinnstillinger - standard kjederegel. Jeg har hovedsaklig på "eldste bilagsnummer" siden faktura ofte er registrert først, om det ikke er tilfellet anbefaler jeg "Største beløp" - topp om det er en kreditnota el. som skal redusere utbetalt beløp.
🙂
Mvh Anette Langsåvold
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.