for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei, er det noen som kan komme med råd om hvordan jeg kan skrive ut telleliste på et under lager, da vi ha egne lager i alle service biler. Jeg får listen bare blank ut. Gode råd mottas med takk:)
Vi har et hovedlager som inneholder totalen for alle lager, inkludert bilene.
feks har vi 10 stk på lager, men disponibelt 6 stk. Det kan bety at vi har 2 stk i ordre og 2 stk i bil nr 4. Vi skal da ha 4 stk i hylla på hovedlager i butikk.
Jeg er usikker på hva du mener med under-lager. Når jeg går på varelager - vedlikehold - lager får jeg opp alle lager vi har (vi har bare biler som lager).
Ting man kun gjør en gang i året har en tendens til å gå i glemmeboken. Jeg gjorde meg noen notater under varetellingen i januar i år (altså før revisjon av 2015). Der skrev jeg følgende notater til meg selv:
Prosedyre ved varetelling:
- Skriv ut beholdningsverdi (varelager – utlisting – beholdningsverdi)
- Varelager – varetelling – klargjør for telling
- Skriv ut opptellingslister lager. Hvis noen har veldig korte lister med lite varer kan man gi de en liste fra et annet lager som er lengre.
- Når man får listen tilbake: registrering – skriv inn alle el.nr og antall. Trykk overfør telling når man er helt ferdig, eller underveis.
- Estimer antall for festematriell
- Når man har punchet alle trykker man oppdater lagertelling
- Ordre – handyman – varelager - overfør lageret og ha hake for lagerbeholdning
---------------
Montørene synes det er veldig tungvint å føre det på HM, så vi har valgt å ha en person som taster inn alle lagerene fra pc.
Jeg hadde også notert meg noen erfaringer, kan godt dele de også, men ikke sikkert det passer deres bedrift:
----------------
- NOTAT:
Tellelister hentes rett før man skal telle og leveres tilbake senest 24 t etter at de er telt, slik at man får de inn før man tar ut varer på lager som skaper krøll
- På tellelistene skal man ikke skrive noe på linjer hvor man ikke har varer. Ikke 0, strek eller noe som helst. Kun antall på de varene man faktisk har noe.
- Lag en egen forside med navn, reg.nr, lagernummer, dato for utsignering av liste og dato for innlevert. (se vedlegg)
- Varer med elnr man ikke har på listen skrives opp med 2-3-2 og antall
- MÅ ha elnummer! Bare tekst holder ikke.
- Ikke ta ut varer siste 4 arbeidsdager før varetelling, ikke godkjenne evt uttak i VDC før varene er talt opp og overført til HM.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.