Mine områder
Hjelp

Webinar - nyheter i Global - et par spørsmål til nyheter i versjon 11

av Liv-Hege Roberg-Ringheim1

Hei.

Det ble sagt at ved å bruke Bizweb vil EDI-profilen automatisk oppdateres til Visma Autoinvoice (ved søk i ELMA-registeret). Men hos oss (vet ikke om det er slik hos alle) må vi også oppdatere utskriftsprofilen for at kunden skal få fakturaen. Dette kommer ikke de som oppretter kunder og bruker bizweb til å være bevisst på. Noen tips ifm dette?

 

Det ble også sagt at informasjon som legges inn på notatet på kundekortet, vil synes i ordreregistreringen. Vil alt man har skrevet komme opp? Jeg har brukt dette feltet mye som notat når jeg kredittsjekker, setter kredittgrenser m.m. bl.a. for å ha en logg på når kredittsjekk er foretatt mv. Dette kan nok bli for mye for en ordrebehandler å lese/forholde seg til i en hektisk hverdag. Noen tips til et annet sted på kundens grunndata hvor jeg kan registrere en slik logg og bare skrive kort på det notatet som dukker opp hos ordrebehandler? Evt kan man markere hva av teksten som skal komme med i ordrebildet?

 

 

6 SVAR 6
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Når det gjelder CRM er ikke funksjonaliteten lagt inn der til versjon 11, men jeg tar med meg dette videre til vår utviklingsavdeling. 

Bizweb i CRM tror jeg ikke endrer EDI- profil. Dette må da gjøres i Global. 

Takk for tilbakemelding:)

 

Mvh

Tonje

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Ja, vi legger de ut her på Community. Det er mulig alle blir lagt ut samlet etter at alle webinarene er ferdig:)

Mvh

Tonje Fineide

av Liv-Hege Roberg-Ringheim1

Ok, flott, Tonje. Da misforsto jeg ang. notatet på kundekortet. Et nytt felt for informasjon til ordrebehandler er supert!! 🙂

 

Skal sjekke EDIprofil Autoinvoice sin utskriftsprofil. Vi har hatt problemer med at kunder ikke har fått faktura når utskriftsprofilen ikke også er endret. Så da er det nok satt opp litt rart der da det ble gjort.

av Liv-Hege Roberg-Ringheim1

Et spørsmål til ang Bizweb. Vi oppretter de fleste kundene i CRM, og det er stort sett her Bizweb blir brukt. Der vil vel ikke CRM hente inn EDI-profilen; det er vel bare i Global?

 

Fargemerkede artikler som blir med inn i ordre- og innkjøpsregistrering fra versjon 11. Dette er bra. Vil fargemerkingen også være med inn i Visma CRM ved tilbudsskriving??

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Er presentasjonen(e) fra webinar tilgjengelig noe sted?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Dersom utskriftsprofilen som ligger på EDI- profilen er korrekt skal du ikke behøve å endre utskriftsprofil. 

Dobbeltsjekk at denne er korrekt ved å gå på EDI profil AutoInvoice og helt nederst finner du utskriftsprofil. 

Utskriftsprofilen på EDI- profilen overstyrer det som ligger på kundekortet. 

 

I versjon 11 har vi laget et helt nytt felt ved siden av notatet på kundekortet. Her kan man legge inn informasjon som man ønsker skal komme opp i ordreregistreringen. 

Dette er gjort nettopp fordi mange bruker notat- feltet aktivt og ønsker ikke/ har ikke behov for at dette skal vises for ordrebehandlere eller lagermedarbeidere. 

Mvh

Tonje

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"