Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

føre bilag i overgangen mellom 2 år

av Anonymous

Jeg vil starte på begynnelsen av bilagsnummerserien når jeg begynner å føre bilag på 2017, samtidig som jeg fortsetter som før når jeg fører på 2016.

Men veiledningen ser ut til å ikke stemme med min versjon av Visma Global. 10.10, build 4771

Sakset fra veiledningen i Visma Global:

Under "Verktøy/Firmainnstilinger/Økonomi" kan du velge "Bilagsnummerserie pr. år". Når du har valgt dette, blir kolonnen for regnskapsår tilgjengelig i tabellen i skjermbildet, slik at du kan velge årstall fra nedtrekkslisten i feltet. Systemet vil da holde oversikt over bilagsnummerseriene pr. år. Dette er spesielt nyttig i overgangen mellom nytt og gammelt år fordi du da ofte registrerer bilag i begge år, med forskjellig bilagsnummerintervall (men ofte med samme bilagsnummerserie).

 

Men dette skjer ikke. Det er ingen tabell i skjermbildet, og derfor heller ingen kolonne som heter regnskapsår, og ingen nedtrekksliste med årstall. 

 

Så jeg kommer ikke videre............

 

Håper jeg kan få en veiledning som stemmer med terrenget jeg lever i 🙂 

3 SVAR 3
Aina Vedvik
PARTNER

av Aina Vedvik

Sakset fra veiledningen i Visma Global:

Under "Verktøy/Firmainnstilinger/Økonomi" kan du velge "Bilagsnummerserie pr. år". Når .....

 

🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Skulle gjerne gjort det 🙂

 

Men der finnes ingen fane som heter 'Bilagsnummer pr. år'

Menyvalget     Verktøy

                           Firmainnstillinger

 

viser et vindu som heter 'Innstillinger -Generelle'.  Dette vinduet har 12 arkfaner, og ingen av dem heter 'Bilagsnummer pr. år'.

 

Her må være minst EN  misforståelse,  ha ha ha

Aina Vedvik
PARTNER

av Aina Vedvik

Hei

I skjermbidlet for firmainnstillinger velger du Bilagsnummer pr år. Så må du logge ut og inn og gå på bilagsnummergrupper.

Denne finner du under Grunndata - Vedlikehold registre - Kostnadsbærere - Bilagsart - Bilgasnummergruppe. På Bilagsnummergruppe henter du opp en og en bilagsnummergruppe og nå får du tabellen du etterlyser.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"