Mine områder
Hjelp
Øystein Vigdal
CONTRIBUTOR **

A-03 Feilmeld vedr gyldighetsdato for et av arbeidsstedene

av Øystein Vigdal

Hei,

For selskap som har flere arbeidssteder (butikker/avdelinger) med egne virksomhetsnr i Enhetsregisteret, får jeg følgende feilmelding på A-03 fra altinn etter innsendelse av A-melding.

"Det må være sammenheng mellom kalendermåned det rapporteres for og gyldighetsdato for virksomheten i Enhetsegisteret.

Gyldighetsdato for virksomheten er:(2012-10-01 - 215-002-28). Kalendermåned for medlingen er 2015-07."

Avdelingen ble lagt ned 28/2-15, men det er utbetalt noe lønn til ansatte knyttet til avdelingen nå i etterkant.

Kan feilmeldingen bare ignoreres eller må det gjøres noen rettelser ?

Mvh Øystein Vigdal

5 SVAR 5
Haidi Harms
CONTRIBUTOR *

av Haidi Harms

Fikk samme problemet etter siste oppdatering. Hva må gjøres for å korrigere i neste a-melding?

Haidi Harms

av Gunnar Glendrange

Prøv og sett arbeidsstedet "ikke aktiv"

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi får en tilsvarende feilmelding nå. Etter at vi har oppdatert til ny versjon i november 2016. Iflg Skattetaten kommer det opplysninger om nedlagt virksomhetsnummer helt til slutt i filen som sendes inn. Det blir dog ikke rapportert noe på ansatte. Det betyr at det ikke får noe konsekvenser. Men det tyder på en utilsiktet feil som har blitt med ved oppdatering.

av Gunnar Glendrange

Håper du har fått løst problemet ditt. Dette er erfaringer som fra tid til annen dukker opp, og som det finnes flere artikler om her på Community. Om du ikke er helt i mål ennå aanbefalerr jeg deg å kontakte support for å få vurdert saken din helhetlig.

 

Marit Stuedal
CONTRIBUTOR *

av Marit Stuedal
Hei, Jeg strever med samme problem. Hos er det ikke engang utbetalt noe i 2015 og gyldighetsdatoen gikk til 31.12.14. Får heller ikke slettet arbeidsstedet. Mvh Marit Stuedal
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"