Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

A-melding feriepenger

av Anonymous

Hei. Overførte feriepengene som foreslått av dere (Generering av feriepenger) Når jeg skulle sende inn A-melding fikk jeg en feilmelding med at det ikke var valgt noen Inntektstype. Sjekket lønnsartene og de hadde rett innt.type og A-meld.nr. - men de var ikke kommet med under overførselen fra genereringen. Jeg får ikke rettet det på godkjent lønn, og heller ikke tilbakeføre lønnen - får beskjed om at feriepengene er utbetalt. Hva kan jeg gjøre for å få sent dette inn til Altinn?

8 SVAR 8
Lin Knutsen
CONTRIBUTOR ***

av Lin Knutsen

I artikkelen står det Lønnsart 290 / 6510 og Lønnsart 285 / 6502. Er de 4-sifrede kodene lønnsarter i et annet program enn Avendo Lønn, eller refereres det til A-meldingskodene for Overtidsgodtgjørelse? Må vi i såfall endre til dette istedet for 3900 og 3700?

 

Etter det jeg kan se står Lønnsart 285 med tabelltrekk som standard i Avendo Lønn.

Lønnsart 290 står som ikke trekkpliktig, men i følge svar nr 2 over her er feriepengeartene holdt utenom kontrollen.

Hva innebærer dette? Må vi likevel endre til 0-tabelltrekk på 290?

 

Hvis noen av dere over her får en godkjent A-melding, så gi gjerne et hint om hva som går igjennom... 

Roy Bruno Haugen
CONTRIBUTOR *

av Roy Bruno Haugen

Jeg har korrigert lønnsarten slik at den har tabelltrekk, men dette er gjort etter at lønnskjøringen er godkjent. Jeg får forsatt melding om at den ikke er med i arbeidsgiveravgiftsgrunnlaget? Må man da reverser godkjent lønnskjøring og kjøre den på ny?

 

av Gunnar Glendrange

Spørsmålet deres er besvart i siste nyhetsartikkel som er lagt ut.

Roy Bruno Haugen
CONTRIBUTOR *

av Roy Bruno Haugen

Jeg fikk tilsvarende melding, ikke er med i arbeidgiveravgiftsgrunnlaget. Slik jeg forstår det må man sette lønnsart 290 med tabelltrekk eller prosenttrekk for å få dette korrekt i a-melding, stemmer det?

 

Lin Knutsen
CONTRIBUTOR ***

av Lin Knutsen

Lønnsart 285 og 290 er jo satt opp med Ameldingskode 3700 og 3900 i Avendo lønn. Hva må vi endre disse til for å få dette med i arbeidsgiveravgiftsgrunnlaget? 

av Gunnar Glendrange

Sannsynligvis at lønn/trekk-arten din ikke er definert som grunnlag forskuddstrekk.

Det må den ved innsendelse   (Feriepenge-artene er forøvrig holdt utenom kontrollen)

Grethe Lippert Fuglevik
CONTRIBUTOR *

av Grethe Lippert Fuglevik

Hei

 

Jeg kjørte også feriepenger på et av selskapene i går.

Fikk avvik på Amelding der i våre lønnsarter art 285 lønn/trekk ved feriepengeutbetaling samt art 290 feriepenger og art 291 feriepenger over 60 år med Ameldingskode henholdsvis 3700 og 3900 ikke er med i arbeidgiveravgiftsgrunnlaget.  Jeg ser ingen umiddelbar feil som jeg kan rette.  Kan det være noe i oppsettet knyttet til feriepenger som ikke er korrekt?

av Gunnar Glendrange

Anbefaler deg å kontakte support så misforståelser unngås

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"