for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Har lest på forsiden om at utbetalte feriepenger skal rapporteres på en spesiell måte i a meldingen. Må man endre lønnsartene for at dette skal bli riktig? Kan dere legge ut en beskrivelse av hva vi eventuellt må endre?
Takk for svar.
Jeg løste det med å gå til forespørsel godkjent lønn. La inn a-meldingsnummeret der og kjørte ny erstatningsmelding. Det gikk fint. Det var heldigvis bar 2 lønnstakere dette gjaldt.
Hei,
Vi på support har sett at dette har skjedd før.
Det er en rutine i systemet som dere kan gjøre får at a-meldingsnummer automatisk skal legge seg på godkjent lønn.
Under Utskrifter/ Andre rapporter/ Oppdatere inntektskombinasjoner A-melding, velg lønnsår og Periode lønnskjøringen ligger i. Kjør.
Send deretter erstatningsmelding.
Med vennlig hilsen,
Ferdane/Support Lønn & HR
Uten å ha full oversikt over hva din status er Jan Erik - hvis man har godkjent lønn på feil lønnsart - er en sikker og fin måte å korrigere ... minus på feil lønnsart, pluss på riktig.
Takk for svar Gunnar.
Jeg har en klient som har fått feriepenger og kjøringen er godkjent. I lønnsart 290 står det a-meldingsnr 3900. etter godkjenning ser jeg på forspørsel godkjent lønn. Her er ikke a meldingsnr 3900 med og blir dermed ikke med i avgiftsgrunnlaget. Er det noen rutine hvor jeg kan få endret dett slik at feriepengene kommer med i grunnlaget. Jeg har sjekket i forespørsel godkjent lønn 2015. Her står a-meldingsnr 3900. Alt annet bortover linja er likt for begge år.
Det håndteres automatisk av Visma Lønn Jan Erik 🙂
https://community.visma.com/no/software/tema/Lonn--HR/regelnytt/2016/Rapportering-av-feriepenger-i-a-meldingen/
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.