Mine områder
Hjelp
Jan Erik Gøbel
CONTRIBUTOR *

A melding utbetalte feriepenger

av Jan Erik Gøbel

Har lest på forsiden om at utbetalte feriepenger skal rapporteres på en spesiell måte i a meldingen. Må man endre lønnsartene for at dette skal bli riktig? Kan dere legge ut en beskrivelse av hva vi eventuellt må endre?

5 SVAR 5
Jan Erik Gøbel
CONTRIBUTOR *

av Jan Erik Gøbel

Takk for svar.

Jeg løste det med å gå til forespørsel godkjent lønn. La inn a-meldingsnummeret der og kjørte ny erstatningsmelding. Det gikk fint. Det var heldigvis bar 2 lønnstakere dette gjaldt.

av Ferdane Jaha-Mehmeti

Hei, 

Vi på support har sett at dette har skjedd før.

Det er en rutine i systemet som dere kan gjøre får at a-meldingsnummer automatisk skal legge seg på godkjent lønn.

Under Utskrifter/ Andre rapporter/ Oppdatere inntektskombinasjoner A-melding, velg lønnsår og Periode lønnskjøringen ligger i. Kjør. 
Send deretter erstatningsmelding.

 

Med vennlig hilsen,
Ferdane/Support Lønn & HR

av Gunnar Glendrange

Uten å ha full oversikt over hva din status er Jan Erik - hvis man har godkjent lønn på feil lønnsart - er en sikker og fin måte å korrigere ... minus på feil lønnsart, pluss på riktig.

Jan Erik Gøbel
CONTRIBUTOR *

av Jan Erik Gøbel

Takk for svar Gunnar.

Jeg har en klient som har fått feriepenger og kjøringen er godkjent. I lønnsart 290 står det a-meldingsnr 3900. etter godkjenning ser jeg på forspørsel godkjent lønn. Her er ikke a meldingsnr 3900 med og blir dermed ikke med i avgiftsgrunnlaget. Er det noen rutine hvor jeg kan få endret dett slik at feriepengene kommer med i grunnlaget. Jeg har sjekket i forespørsel godkjent lønn 2015. Her står a-meldingsnr 3900. Alt annet bortover linja er likt for begge år.

av Gunnar Glendrange

Det håndteres automatisk av Visma Lønn Jan Erik 🙂

https://community.visma.com/no/software/tema/Lonn--HR/regelnytt/2016/Rapportering-av-feriepenger-i-a-meldingen/ 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"