Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

A-meldingen og ingen lønn

av Anonymous

Hei

Jeg har en del ansatte som har arbeidsforholdstype- Pensjon og annet og som ikke får lønn noen måneder. Noen som vet om jeg må sende kun ansattopplysninger i A-meldingen de månedene de ansatte ikke har lønn? Vil helst ikke legge slutt på dem.

 

 

 

7 SVAR 7
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Uma

Det spørs hvilken arbeidsforholdstype de har. Jeg fikk beskjed om at jeg likevel ikke trengte å sende inn ansattopplysninger de månedene de ikke har lønn siden jeg har ansatte som er under Pensjon og annet. Men hvis du har ordinært arbeidsforhold må du nok det.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, må det sendes kun Ansattopplysninger hvis det er ingen lønn en måned.  Har noen kunder som tar ut både lønn og feriepenger i juni og ikke har vanlig lønn før august igjen.  Skal det da sendes A-melding i juli med Kun Ansattopplysninger?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Tusen takk skal du ha. Da sender jeg bare inn ansattopplysninger de månedene de ikke jobber.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det må alltid sendes inn A-melding så fremt det finnes ansatte som står registrert som ansatt.  I de månedene det ikke er noe lønnsutbetaling skal det da bare sendes inn ansattopplysninger.  Det skal ikke være nødvendig å sette dem som sluttet dersom dette ikke er tilfelle.  Kryss da av for "Kun ansattopplysniger", og velg hvilken rapporteringsmåned du sender inn for. Det er også mulig å sende inn A-meldinger 2 måneder fram i tid, så dersom du vet at de ikke skal ha lønn i de nærmeste månedene, kan du faktisk sende inn fram i tid.  Husk å velge hvilken måned du sender inn personopplysninger for.  Dersom det viser seg at det likevel blir lønn, er det ikke noe skade skjedd hvis det først er sendt inn personopplysninger.  Du kan i teorien sende inn A-meldinger så mange ganger du vil for en måned.  Alle innsendingene akkumulerer seg så fremt du ikke velger å sende inn erstatningsoppgave eller endringsoppgave. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, takk for det.

Jeg skjønner at jeg ikke trenger å tenke på det når jeg har andre som har lønn, men det har jeg ikke på dette firmaet. Disse jobber i norge noen måneder hvert år, så kommer de tilbake året etter. Spørsmålet er da om vi får en etterlysning på de månedene vi ikke rapporterer inn noe lønn og da må sende inn bare ansattinfo?

av Gunnar Glendrange

Du trenger ikke (skal ikke) angi sluttdato før de faktisk har sluttet. Visma Lønn sender forøvrig A-melding for alle som løpende skal rapporteres, enten de får lønn eller ei.  Så ingen ting å tenke på egentlig.

 

 

Jan Erik Gøbel
CONTRIBUTOR *

av Jan Erik Gøbel

Hei Linn,

Etter hva jeg har fått informasjon om må du sende inn A- melding med bare ansattopplysninger hver måned om du ikke setter slutt på de ansatte.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"