Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Alle ansatte har samme e-post adresse

av Anonymous

Min lønnskunde ønsker å dele ut lønnsslippene selv, så jeg har daglig leders e-post adresse på alle ansatte. Men når jeg oppretter nye ansatte får jeg denne feilmeldingen;

"Det finnes minst en ansatt til med samme e-postadresse. Benytter du Visma.net kan ikke flere ansatte ha samme e-postadresse".

Jeg benytter ikke Visma.net så jeg trykker OK, men VL nekter å akseptere. Musepekeren forsvinner, og jeg må avbryte registreringen for å komme ut av bildet.

Har noen vært borti dette, eller har en klok løsning?

4 SVAR 4

av Gunnar Glendrange

Det er ikke mulig å angi samme e-post adresse på flere personer, deseverre. Av flere grunner. 

Jeg ville uansett ikke valgt rutinen med å sende f.eks 10 e-poster med lønnsslipper til daglig leder, for at han/hun skal videresende dem. Fort gjort å sende feil osv.  De skal også sendes passordbeskyttet. 

Vanessa Viale
CONTRIBUTOR **

av Vanessa Viale

Det behovet kommer opp regelmessig, enten det er mor sin adresse som gjerne brukes og hun jobber i samme firma, eller at DL sin adresse som brukes når vi savner ansatte sin e-post. Utsendes det med e-post, er det passord beskyttet uansett.

Feil meldingen gir inntrykk at det kan gå og er visst nok misledende. Er det noe som blir fikset? og jeg mener ikke feilmeldingen selvfølgelig. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei. Fikk du noe svar på dette? Jeg har nemlig fått samme beskjed og derfor samme problem nå:)

av Gunnar Glendrange

Hva er egentlig behovet ditt?  Alle ansatte har vel ikke samme e-post adresse?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"