Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Arbeidsforhold

av Anonymous

Hei

Jeg har lagt inn en tidligere sluttet ansatt som aktiv igjen og med ny startdato.

Må jeg da også legge inn fane 5 arbeisforhold manuelt eller blir den oppdatert av seg selv?

Jeg fikk denne feilen når jeg sender inn A-melding:

Ansatt XXXX er ikke markert som sluttet, mens arbeidsforholdet viser at ansatt har sluttet 23.09.2015. Opprett et nytt arbeidsforhold med riktig Fra-dato eller sett inn riktig arbeidsstatus / sluttdato på den ansatte.

Den ansatte lå inne med sluttdato og som status sluttet.

Håper på raskt svar

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det virker som at det nye arbeidsforholdet på forsiden i ansattoppl. i VL kommuniserer med det gamle arbeidsforholdet i historikken. Er ansattdato på forsiden det samme som startdato på aktuelt arbeidsforhold i historikken? Når a-meldingen leser en aktiv ansatt på forsiden og matcher det med et avsluttet arbeidsforhold i historikken så vil jeg tro man vil få en slik tilbakemelding som du siterer.
Fane 5 arbeidsforhold er kun en gjenfortelling av data som allerede ligger i visma lønn og oppdateres automatisk (ved innsending a-melding). Hvordan den tolker inkonsekvente data vet jeg ikke, men det har uansett ikke noe betydning da a-melding ikke henter info fra disse feltene. Slik har jeg forstått det.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"