avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Arbeidsforhold

Hei

Jeg har lagt inn en tidligere sluttet ansatt som aktiv igjen og med ny startdato.

Må jeg da også legge inn fane 5 arbeisforhold manuelt eller blir den oppdatert av seg selv?

Jeg fikk denne feilen når jeg sender inn A-melding:

Ansatt XXXX er ikke markert som sluttet, mens arbeidsforholdet viser at ansatt har sluttet 23.09.2015. Opprett et nytt arbeidsforhold med riktig Fra-dato eller sett inn riktig arbeidsstatus / sluttdato på den ansatte.

Den ansatte lå inne med sluttdato og som status sluttet.

Håper på raskt svar

1 SVAR 1
Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Re: Arbeidsforhold

Det virker som at det nye arbeidsforholdet på forsiden i ansattoppl. i VL kommuniserer med det gamle arbeidsforholdet i historikken. Er ansattdato på forsiden det samme som startdato på aktuelt arbeidsforhold i historikken? Når a-meldingen leser en aktiv ansatt på forsiden og matcher det med et avsluttet arbeidsforhold i historikken så vil jeg tro man vil få en slik tilbakemelding som du siterer.
Fane 5 arbeidsforhold er kun en gjenfortelling av data som allerede ligger i visma lønn og oppdateres automatisk (ved innsending a-melding). Hvordan den tolker inkonsekvente data vet jeg ikke, men det har uansett ikke noe betydning da a-melding ikke henter info fra disse feltene. Slik har jeg forstått det.