for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei
Jeg har lagt inn en tidligere sluttet ansatt som aktiv igjen og med ny startdato.
Må jeg da også legge inn fane 5 arbeisforhold manuelt eller blir den oppdatert av seg selv?
Jeg fikk denne feilen når jeg sender inn A-melding:
Ansatt XXXX er ikke markert som sluttet, mens arbeidsforholdet viser at ansatt har sluttet 23.09.2015. Opprett et nytt arbeidsforhold med riktig Fra-dato eller sett inn riktig arbeidsstatus / sluttdato på den ansatte. |
Den ansatte lå inne med sluttdato og som status sluttet.
Håper på raskt svar
Det virker som at det nye arbeidsforholdet på forsiden i ansattoppl. i VL kommuniserer med det gamle arbeidsforholdet i historikken. Er ansattdato på forsiden det samme som startdato på aktuelt arbeidsforhold i historikken? Når a-meldingen leser en aktiv ansatt på forsiden og matcher det med et avsluttet arbeidsforhold i historikken så vil jeg tro man vil få en slik tilbakemelding som du siterer.
Fane 5 arbeidsforhold er kun en gjenfortelling av data som allerede ligger i visma lønn og oppdateres automatisk (ved innsending a-melding). Hvordan den tolker inkonsekvente data vet jeg ikke, men det har uansett ikke noe betydning da a-melding ikke henter info fra disse feltene. Slik har jeg forstått det.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.