Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Arbeidsstatus til pensjonstilbydere

av Anonymous

Er det noen som har erfaring med hvordan pensjonstilbyderne håndterer endringer i arbeidsstatus ved henting av opplysninger fra A-meldingen? Vi får ikke alltid informasjon om ansatte har vært syke før etter den 5. i påfølgende måned. 

4 SVAR 4
Dieke Buitenhuis
CONTRIBUTOR ***

av Dieke Buitenhuis

Jeg lurer også på dette. Hvordan melder vi inn at folk er syk i A-melding? Vi har huk i 'hent permisjonsopplysninger fra fraværsregisteret' i firmaopplysninger, og permisjoner finner jeg tilbake i A07, men det står ingenting om status syk der? 

Dieke Buitenhuis
CONTRIBUTOR ***

av Dieke Buitenhuis

I tilfelle det er flere som lurer på dette. Jeg fikk følgende svar fra Gjensidige:
"For bedrifter som ikke forskutterer sykepenger (og for så vidt AAP – arbeidsavklaringspenger) får vi info fra NAV og bruker disse dataene til å sette status syk i riktig periode."
Det blir ikke sendt inn noe status syk i A-melding fra Visma Lønn.

 



Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har vært i samtale med en kontaktperson hos pensjonstilbyder, og det ser ut til at de håndterer slikt ut i fra hva som er satt i avtalen. Men det ville jeg sjekket med aktuell tilbyder. De henter arbeidsstatus fra det som er rapportert i A-meldingen.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi lurer også på dette, og hvordan håndterer vi det hvis firma vil at de skal beholde medlemskapet i pensjonskassa ved ulønnet permisjon?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"