Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Endring av egenmeldinger i forbindelse med coronaviruset

av Anonymous

Hei

 

Ser at myndighetene anbefaler bedrifter å godkjenne egenmeldinger på 16 dager.

Hvordan gjøres dette i praksis i systemet da det er lagt opp til 3 egenmeldingsdager sammenhengende (3*4) ?

 

Mvh Sandra

4 SVAR 4

av Renate Martensson (Oppdatert ‎26-03-2020 12:10 av Renate Martensson VISMA )

Hei,

 

Dersom du kun bruker Visma Lønn (uten Calendar) så er det ingenting i veien for å opprette en ny kode for egenmelding eller evt. endre direkte på koden til å kunne registrere 16 enkeltdager, sånn at denne koden kan brukes for hele arbeidsgiverperioden.

 

Du kan lage en kopi av fraværskode 1 - Egenmelding som kan se sånn ut:

 

Egenmelding 16.PNG

 

Calendar jobber med å få oppdatert kodene slik reglene er pr. i dag. Så dette vil komme etterhvert. Det er ingen omgåelse i Calendar når det gjelder koden for egenmelding, så hvis dere bruker Calendar må dere vente med registrering.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

 

Takk for svar. Men jeg får denne varslingen når jeg legger inn i fraværregisteret.

Maksimalt antall dager pr fraværstilfelle for fraværskode 1 (Egenmelding) er overskredet i perioden 18.03.2020 - 25.03.2020. Registrert antall: 8.00. Lovlig antall iflg betingelse <Standard betingelse>: 3.00.

Lurer også på om lørdag og søndag teller som fraværsdager.

 

Mvh Sandra

av Renate Martensson

Hei,

 

Ja, lørdag og søndag teller også som fraværsdager.

Det ser ikke ut som du har endret på betingelsene på fraværskoden, ettersom du får beskjed om at Lovlig antall er 3?

 

Ta gjerne kontakt med oss på support på telefon eller e-post for videre feilsøking.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hvordan og hvor endres betingelsene?

 
 
 

 

 

 
 

 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"