Mine områder
Hjelp
Kristin Lervik
CONTRIBUTOR **

Fanen "Nav" inntekts og trekkopplysnings skjemaet

av Kristin Lervik

Har en timelønnet ansatt i 50% stilling,som har blitt sjukmeldt.

I fanen fravær: Har registrert sjukmeldingen. Rapporten Inntekts og trekkopplysningsskjemaet, under fanen Nav blir da ferdig utfylt. Ser da at i punkt 2.2 Beløpet utbetalt i arbeidsgiverperioden er blitt utfylt som ei 100% stilling.  Men i punkt 2.5 Arbeidsinntekten til arbeidstaker, er utfylt rett - 50%

Er det noen som kan gi ei tilbakemelding på hva som som gjøres for at beløpet utbetalt i arbeidsgiverperioden skal også bli utfylt som ei 50% stilling?

 

Mvh. Kristin Lervik

6 SVAR 6
Godkjent løsning
Gunnar Glendrange
VISMA

av Gunnar Glendrange

Hei igjen, jeg var kjapp i avtrekkeren sist ... mistenker nemlig at ikke redusert stilling er angitt i ansattes fraværsmal. Det er nemlig ikke stillings% som benyttes til dette, men kalenderen. Dette fordi det kan variere når en person i redusert stilling jobber. Kortere dager, hele fridager o.l. Du kan lese mer eom dette på Community, bl.a her.  Med riktig kalender skal du få rett beløp i kolonne 2.2 🙂

http://community.visma.com/no/software/produkter/visma-lonn/Brukertips/Fravar/Fravarsmal-/ 

Kristin Lervik
CONTRIBUTOR **

av Kristin Lervik

Hei og takk for tilbakemeldinger. Supert at dere sjekker opp Gunnar Glendrange. 

Lønnsartnummer som vi bruker er 5 for timelønn.....vi har ikke 4 siffer

 

Heidi Bjørsvik
CONTRIBUTOR **

av Heidi Bjørsvik

Jeg har aldri brydd meg om dette tallet før vi fikk ett skjema i retur fra NAV for noen uker siden. De pekte på at tallene ikke stemte overrens. Fint om Visma kan se hvorfor det blir feil på noen. Vi har ikke funnet noen grunn til at det skulle bli slik. Har ikke skiftet lønnsartnummer, men bruker 4 siffer. På de aller fleste ansatte blir det riktig...

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi tror vi har funnet ut grunnen til dette her hos oss. Vi har funnet ut at det gjelder kunder med gamle lønnsartnummer (4 siffer). Når vi har lagt over disse til nye lønnsarter så har regnet seg ut riktig.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
 

av Gunnar Glendrange

Det ser ikke bra ut. Rare greier. Har nok vært sånn lenge uten at noen har reagert, det er heller ikke ting som tyder på at NAV bruker feltet til noe som helst. Du får rette (kulepenn!) så skal vi sjekke mer.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"