Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Feil A melding: Inntekt rapportert med feil opplysninger

av Anonymous

Hei,

Får feilmelding på innberetning av fri bil som skulle vært rapportert inn fra august- desember. Har derfor kopiert lønnsart 250 hvor jeg kunne legge inn beløp uten at systemet beregner (da ville det beregnet kun 1mnd).

Har brukt kode 250, kodespeilet ser OK ut med L/T kode 118A og Amelding 2500.

Feilmeldingen er "Inntekt rapportert med feil opplysninger og er ugyldig".

Noenm som kjenner til dette? 

9 SVAR 9
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Åh, nå gikk det- tusen hjertelig takk for hjelpen alle sammen 🙂

Bård Haugsrud
PARTNER

av Bård Haugsrud

Jeg har hjulpet en kunde med det samme. I tillegg til å kjøre fra korrekt menypunkt måtte man som det skrives over, legge inn listepris og bilnr. I forespørsel, Godkjent lønn kan man bare angi lønnarter for bil/yrkesbil, så ser man raskt hvilke felter man må legge inn listepris/bilnr i da dette ligger på de andre linjene som er beyttet (kopiert fra faste lønnsarter).

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vet ikke om dette er noe hjelp, men jeg fikk beskjed om å legge inn listepris og registeringsnummer, og å sende a-melding på nytt. Sendte da samme a-melding, og det fungerte.

Jeg har kopiert lønnsart for å kunne legge inn flere måneder. Gå inn på Forespørsel - Godkjent lønn - På den linjen som firmabil står på skriver du inn listepris i kolonnen Beløp T2, og registreringsnummer i kolonnen Diverse T3.

 

Lønnsår Lønnsart Lønnsartnavn Antall Sats Beløp L/T-kode A-meldingsnr Inntektstype        Beløp T2  Diverse T3
2016 255 Firmabil 0 0 130 296 118A 2500 Bil 504 900    DL12345
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg får fortsatt feilmeldinger...

Gro Cecilie Hansen
CONTRIBUTOR *

av Gro Cecilie Hansen

Hei igjen

har fått hjelp fra systemleverandøren vår, og har fått denne beskjeden:

Hvis det skal sendes inn a-melding for 2016 må det sendes fra mappen : Utskrifter - andre rapporter - a-melding (A02) versjon 2.0.

Yrkesbil  er endret fra 2017, og rapporten som ligger under Altinn er tilpasset 2017.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Nei har ikke funnet ut av det enda. Prøvde med 251 koden ved første innsending men det funket dårlig det og.

Gro Cecilie Hansen
CONTRIBUTOR *

av Gro Cecilie Hansen

Hei Linda. Fant du ut av dette? Jeg fikk samme feilmelding når jeg sendte inn a-melding for desember. Det er ikke endret noe på Yrkesbilene, og rapporteringen skal være den samme for resten av året..

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det var kanskje feil det jeg sa. Det er bedre å bruke lønnsart 251 og taste inn listepris og reg. nr. manuelt på alle rader.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Sjekk om du har alle info under godkjent lønn. Du mangler kanskje reg. nr.? Hvis du har mange rader med samme lønnsart da er det mulig at du mangler en informasjon bare på en av radene med samme lønnsart.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"