Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Feilmelding i Sammenstillingsoppgave

av Anonymous

Hei

Jeg har forsøkt å sende sammenstillingsoppgave for ansatte, men får følgende feilmelding som jeg ikke finner ut av. "Lønns- og trekkode 000 er negativ for ansatte xxx" Er det noen som vet hvordan jeg kan løse dette. Eventuell vet om rapport som kan avsløre årsaken.

7 SVAR 7
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har negativt på lønns- og trekkode 950. Jeg gjorde vel en korrigering på skatt tidligere i 2015. Hvordan skal jeg rette opp dette?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Selv om jeg ikke forstår hvordan denne feilen har oppstått, så takker jeg mye for god hjelp. Nå har jeg korrigert og sendt ut Sammenstillingsoppgaven.

av Gunnar Glendrange

Du må gjøre en lønnskjøring hvor feriepengegrunnlaget korrigeres, normalt har du lønnsart 299 for formålet.

 

Solveig Weser Kvidal
CONTRIBUTOR *

av Solveig Weser Kvidal

Hos meg er det ikke snakk om negativt feriepengegrunnlag, men det faktiske ferietrekket i juni måned. Mine to ansatte som feiler har vært ansatt i årevis og skjønner ikke helt hvorfor de to skal feile. Ser at ferietrekk havner i beskrivelse "Annet", burde det heller ha redusert beskrivelsen "Fast lønn"?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Tusen takk for svar. Det var helt riktig Jan, feilien ligger i negativt feriepengegrunnlag. Har du tilfeldigvis forslag til hvordan jeg kan løse dette? Vedkommende ansatt fikk utbetalt sluttoppgjør i henhold til lønnsart 295 og det var jo merkelig at denne beregnet for høyt beløp.

Solveig Weser Kvidal
CONTRIBUTOR *

av Solveig Weser Kvidal

Jeg får også samme feilmelding på to av mine ansatte. Hos meg er det lønns- og trekkode 312 (ferietrekk). Men skjønner ikke hvorfor det feiler på akkurat disse to personene. De har fått automatisk ferietrekk på samme måte som alle andre ansatte. Tips tas i mot med takk.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

LTO-kode 000 er feriepengegrunnlag, kan kanskje være det samme som Lønns- og trekkode.

Kan det være at den ansatte av en eller annen grunn har negativt feriepengegrunnlag, f.eks. i forbindelse med en eller annen
korreksjon ?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"