Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Feilmeldinger etter oppgradering til versjon 9.5

av Anonymous

Hei!

Jeg har kjørt testinnsendinger på alle mine lønnskunder i versjon 9.0 og etter hvert fått alle godkjent uten feilmeldinger. Når jeg nå etter oppgradering til versjon 9.5 prøver å sende inn a-meldinger for samme perioder/lønnskjøringer så får jeg feilmeldinger. Noen går enkelt på at sluttede personer mangler yrkesode, men jeg får også feil på "dummyansatte" som tidligere har blitt brukt til innrapportering av OTP. Jeg er fullstendig klar over at disse skal bort, og jeg har satt de som sluttet m sluttdato + også registrert de på samme måte som frilansere/selvstendig næringsdrivende, for det var det som måtte til for å få de godkjent i versjon 9.0. Men jeg får nå feilmelding ved overføring til Altinn om at fødselsnr eller identifikator mangler. Jeg har prøvd meg litt med å endre sluttdato både frem og tilbake i tid, men feilmeldingen kommer uansett. Har dette noe å si siden disse "ansatte" jo utgår fom 2015? Slik det er nå så får jeg jo ikke engang overført meldingen til Altinn.

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen!

Jeg ringte support om dette, og det var heldigvis en enkel løsning. I versjon 9.5 er det lagt inn en ekstra kontroll på ansatte som ikke har personnr og samtidig sluttdato i 2014. Disse vil du få feil på. Løsningen er å sette sluttdato i 2013. Om du har kjørt lønn på slike "ansatte" i 2014 skal ikke det ha noen betydning. Vi kommer da også antagelig til å få feilmelding hvis vi prøver å sende inn a-melding der det er med personlig næringsdrivende, men da må vi bare legge disse også som sluttet i 213.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

 

Vi får akkurat samme feilmelding. Vi har noen klienter med en del ansatte som har status "sluttet".

 

Håper Visma kommer med en løsning på problemet snart.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"