Mine områder
Hjelp
goliro
CONTRIBUTOR **

Kan jeg korrigere ferietrekket med lønnsart 285?

av goliro (Oppdatert ‎17-07-2020 13:30 av goliro )

Hei

 

Hvordan kan jeg korrigere ferietrekket i juni etter juni ??

Da tenker jeg selvsagt kun for en ansatt som da har hatt endring i lønn tilbake i tid som påvirket ferietrekket.

 

 

 

3 SVAR 3

av Renate Martensson

Hei,

 

Hvis det ble trukket for mye i juni, og dette skal tilbakeføres oppretter du en trekkfri kjøring i juni der du fører beløpet i pluss på lønnsart 285. Send denne kjøringen til a-meldingen for juni, da vil transaksjonene på lønnsart 285, som går mot a-meldingsnummer 9300 - Trekk i lønn for ferie, summeres for juni på den ansatte.

 

Hvis den ansatte skal trekkes mer kan du trekke det resterende beløpet på neste ordinære kjøring på lønnsart 285.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support.

goliro
CONTRIBUTOR **

av goliro

Takk for svar, her er det trukket for lite i juni og skal trekkes mer.

Men, dette funket ikke får denne feilmeldingen under og får ikke kjørt lønnsbregning:

Feilmelding:

Lønnsart for lønnstrekk ved feriepengerutbetaling (285) for ansatt 364.... Antall dager regisatrert er -25, antall dager i rest er 0.

 

 

Hva gjør jeg da?

 

 

mvh

 

 

av Renate Martensson

Hei,

 

Denne meldingen er bare et varsel om at den ansatte blir trukket mer enn antall feriedager som er registrert på ansattkortet, men det stopper ikke kjøringen.

 

Hvis du får varsel om negativ lønn derimot stoppes lønnskjøringen, og det må korrigeres.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"