Mine områder
Hjelp
Mette Nybakken1
CONTRIBUTOR ***

Lønn og permisjon

av Mette Nybakken1

Hei!

En ansatt har permisjon, og står som "Permisjon uten lønn" under arbeidsstatus. Hun har nå vært inne som vikar noen timer, og skal ha betalt for disse timene.

Skal hun fortsatt stå som "Permisjon uten lønn"? Jeg prøver å registrere timer på henne og får da beskjed om at arbeidsstatusen tilsier at hun ikke skal ha utbetalt lønn. Men den meldinga har kanskje ingen betydning?

Men jeg skulle også registrert fagforeningstrekk på henne. Dette ligger inne som faste transaksjoner, men blir ikke med når jeg overfører faste transaksjoner, og jeg får heller ikke registrert dem manuelt.

Noen som kan hjelpe meg litt her?

 

Mette Nybakken

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Reverta Al-Safar
VISMA

av Reverta Al-Safar

Hei.

Dersom du velger arbeidsstatus "Permisjon uten lønn" så stopper de faste transaksjonene.

Standard lønnsart for fagforeningstrekk kan du ikke registrere manuelt, men må overføres gjennom faste transaksjoner. I ditt tilfelle kan du sette arbeidsstatusen til "Permisjon" og sette på huken for "Passiv" kun på de faste transaksjonene som ikke skal over til lønnsregistreringen. 
Pass på at når det endres arbeidsstatus frra "Permisjon uten lønn" til "Permisjon", at ikke det kommer opp en nye lline med permisjon i fanen "Arbeidsforhold / Arbeidsstatus".

Mvh
Reverta / Support Lønn & HR 

Mette Nybakken1
CONTRIBUTOR ***

av Mette Nybakken1

Takk for svar, men jeg glemte visst å skrive at det gjelder Visma Lønn. Jeg brukte din fremgangsmåte i Huldt & Lillevik tidligere 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Tror du må legge henne på Midlertidig Aktiv.

Fagforeningkontigent : Gå til fast lønn/trekk  , fagforeningskontigent legges i fane Fordringshaver.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"