Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Lønn til ansatt med sluttdato

av Anonymous

Vi skal utbetale lønn til ansatt som har sluttet. Sluttdato er 18/2/17 og det skal utbetales lønn i mars, april og juni - siste med feriepenger. Jeg får ikke registrert lønn, får feilmelding og linjen blir borte i lønnsregistreringen på den ansatte pga sluttdato som jeg akkurat har satt. Hvordan skal dette håndteres slik at vi både får registrert lønn og rapportert riktig til a-mld? Takknemlig for utfyllende steg for steg svar.

4 SVAR 4
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ja, det er klart :- ) Jeg har derimot gått inn på historikk for faste transaksjoner og tatt bort sluttdato på de transaksjoner jeg vil ha med fremover. Da legger de seg tilbake i "aktive" faste transaksjoner og tenkte derfor at disse skulle komme med ved overføring. Nå vet jeg at dette ikke går så jeg legger de inn manuelt.

 

av Gunnar Glendrange

Om du har angitt status "sluttet" på en person, er mye av poenget at faste data ikke skal komme lenger ... 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for svar. Jeg trodde også det var slik. Etter gult obs varsel fikk jeg umiddelbart rødt varsel om å legge inn lønnsart, etter ok på den (kom opp flere ganger) forsvant hele linjen. Har gått ut og inn av programmet og overførte faste transaksjoner på alle. Etter sistnevnte får jeg lagt inn variable transaksjoner men faste transaksjoner for den som har sluttet, kommer ikke opp. Hva kan det skyldes?

av Gunnar Glendrange

Du skal få registrert lønn på person med sluttdato, også om status på personen er satt til "sluttet".

Så meldingen du får, skal kun være til informasjon.

Prøv gjerne igjen:)

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"