Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Lønns-/sammenstillingsoppgave 2015

av Anonymous

Hei. Jeg har sendt rapport til ansatte 2015 og fått spørsmål fra en ansatt i forhold til innholdet. Det fremkommer av oppgaven at vedk. har mottatt helligdagstillegg med kr 126'. Når jeg sjekker lønnsticker for vedkommende har han mottatt helligdagsgodtgjørelse lart. 155 med tilsammen kr 11'. Hvordan kan dette forklares? Er det noe feil som må rettes opp eller kan jeg være trygg på at det blir riktig innrapportert til Skatteetaten.

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Gå inn på lønnsarten og sett riktig a-meldingsnr. og inntektstype.
Gå inn i godkjent lønn og sett riktig a-meldingsnr. også her.
Send erstatningsmelding.

Hvilke arbeidstidskompensasjoner er det snakk om? Dette vil jeg tro er en lønnsart som dere har opprettet internt.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk. Har du noen formening om hvordan jeg retter opp sånn at det blir riktig kombinasjon. Jeg har funnet ut hvilke lønnsarter som har kommet med i beskrivelsen helligdagstillegg, og det er bl.a. arbeidstidskompensasjoner. Dette har ingen praktisk betydning, men skaper rom for spørsmål fra ansatte.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg vil tro noen av lønnsartene dine ligger inne med feil A-meldingsnr og inntektsype helligdagstillegg. Sammenstillingsoppgaven henter pr. inntektstype ikke lønnsart.
Rett opp lønnsart og send inn erstatningsmelding.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"