Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Manglende a-meldingsnummer

av Anonymous

Vi har oppdaget av det på flere av våre kunder er innmeldt feriepenger i a-melding uten a-meldingsnummer. Feriepengene er dermed ikke inneberettet på disse, mens arbeidsgiveravgiften er korrekt beregnet og innbetalt. Hvordan får vi rettet dette?

7 SVAR 7
Roy Bruno Haugen
CONTRIBUTOR *

av Roy Bruno Haugen

Takk for hjelpen, da funket det. 🙂

 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det er ikke mulig å endre "godkjente lønnskjøringer".
Du må inn i menyen "godkjent lønn".

Roy Bruno Haugen
CONTRIBUTOR *

av Roy Bruno Haugen

Se vedlagt skjermdump fra VL.

Roy Bruno Haugen
CONTRIBUTOR *

av Roy Bruno Haugen

Ja har det på begge årene, ut fra hva jeg kan se. Men får forsatt ikke lagt til kode 3900 i a-meldingsnummer på den godkjente lønnen, selv ikke etter regenerering.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ligger lønnsarten for feriepenger inne med 3900 på begge de øverste radene, henh. for begge årene 2015 og 2016?

For å få oppdatert godkjent lønn med nye grunndata kan du kjøre prosessen "regenerer akkumulatorer" under menyen administrasjon.
https://community.visma.com/no/software/produkter/visma-lonn/Brukertips/Lonnsregistrering---Lonnslipp/Regenerere-akkumulatorer-/ 

Roy Bruno Haugen
CONTRIBUTOR *

av Roy Bruno Haugen

Jeg får besjed om at jeg mangler inntektstype når jeg skal sende inn a-melding. Dette gjelder feriepenger till gode. På lønnsarten ligger a-meldingsnummer 3900, men ser at på den godkjente lønna for utbetaling av feriepenger ligger den uten kode 3900. Jeg prøver da oppskriften over men får ikke lagt til noe i dette feltet på den godkjente kjøringen. Hvordan løser jeg dette for å få a-meldingen riktig?

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det er tre ting som må gjøres;

Først må du få lønnsarten riktig(grunndata-lønnsarter-lønnsarter). Nederst til venstre under lønnsartår må du legge inn korrekt a-meldingsnummer(3900) for at ting blir rett fra nå av.

Så må du gå inn på forespørsel-godkjent lønn. Søk på lønnsår 2015 i det blåe feltet øverst og lønnsarten du bruker for feriepenger(f.eks 290). Under a-meldingsnummer må du her legge inn 3900. Får du ikke opp feltet med a-meldingsnummer, er det bare å høyreklikke på musen og velg tabelloppsett og få fram dette feltet. Har du flere arter med feriepenger, kan du søke opp alle samtidig ved å legge komma mellom lønnsartene.

Har du mange rader som skal endres, kan du masseendre ved å legge inn 3900 på rett felt på første linjen, høyreklikke og velge "sett alle linjene i tabellen til verdien for aktuell linje/kolonne". Velg ja på boksen som kommer opp og alle linjene blir endret. Viktig at du da kun har lønnsart for feriepenger oppe(søkt opp i det blåe feltet øverst).

Til slutt må du sende inn a-melding på nytt(erstatningsmelding) for den aktuelle lønnskjøringen.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"