Mine områder
Hjelp
Kari Ann Fredheim
CONTRIBUTOR **

Mangler skattekort på noen få

av Kari Ann Fredheim

Opplever at ved innlesing av skattekort, så får jeg en slags feilmelding der dette står:

"Org.nr.". Skattekort (trekkode pensjon) ikke oppdatert, arbeidsforholdstype er ikke pensjon, "f.nr.", ansatt "nr".

 

Skattekortet ligger som om det er hentet inn, men det ligger med 0,00 i prosentsats, og ingen tabell.

 

Hva skal jeg gjøre for å få hentet skattekortet til disse det gjelder?

5 SVAR 5
Hege Skillingstad
CONTRIBUTOR *

av Hege Skillingstad

I Visma Lønn Grunnkurs står det at styremedlemmer skal stå som "frilanser". Så det er det vi benytter. 

Kari Ann Fredheim
CONTRIBUTOR **

av Kari Ann Fredheim

Takk for svar 🙂 Da har jeg bedt de det gjelder om å søke om nytt skattekort med lønn fra arbeidsgiver.

 

av Renate Martensson

Hei,

 

dette er en nyhet i versjon 16/ 16.10. For ansatte som har  Arbeidsforholdstype "4-Pensjon og annet" og du leser inn skattekort, leser vi inn trekkprosent for pensjon. Hvis ansatt har en annen arbeidsforholdstype, blir ikke trekkprosent for pensjon lest inn.

 

Så hvis ansatte kun har skatteopplysninger trekkprosent pensjon, men f.eks Ordinært arbeidsforhold blir ikke trekkprosent lest inn. Da må enten arbeidsforholdstype endres, eller så må den ansatte søke om nytt skattekort med lønn fra arbeidsgiver.

 

Mvh Renate,

Visma HRM support

Hege Skillingstad
CONTRIBUTOR *

Har to styremedlemmer (pensjonister) som jeg ikke får lest inn skattekortet på. Så blir ikke rett å endre Arbeidsforholdstype. De skal bare motta styrehonorar.

Finnes det ingen annen løsning?

Hei,

 

Jeg skjønner ikke helt problemstillingen, hvilken arbeidsforholdstype har de nå? Styremedlemmer skal ha Pensjon og annet. Du får alltids lagt inn skatteopplysninger manuelt, så hvis du har skatteopplysningene deres kan du legge de inn på ansattkortet. Ta gjerne kontakt med din Visma forhandler eller support om du ønsker mer bistand 🙂

 

Mvh Renate,

Visma HRM support

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"