Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

OTP fil og mangel på sluttdatoer

av Anonymous

Jeg får ikke med sluttdatoene til ansatte i pensjonsfilen. Har ansatte som har sluttet i andre perioder enn siste lønn. Legger inn status sluttet, sluttdato, haken for pensjonsinnberettes står på, og så setter jeg hake på "utmelding medlemsskap pensjon". Sender filen inn med "FNO bransjestandard elektronisk".

Til tross for dette får ikke Gjensidige sluttdatoene i filen jeg sender. Hva gjør jeg feil? Har noen andre erfart dette?

3 SVAR 3

av Gunnar Glendrange

Konseptet er som følger:

1. Sluttdato angis

2. Måneden etter rapporteres personer med passert sluttdato som sluttet

 

NB! Om du lager rapporten på nytt etter steg 2, vil sluttede personer IKKE komme med lengre.

Dette fordi Visma Lønn da mener de alt er meldt ut. Utmeldte personer skal ikke rapporteres inn lenger, så det må unngås.

 

Det er nok det som skjer hos deg. Om du etter steg 2 har behov for å lage filen på nytt ... så må du manuelt sette hake på den ansatte i feltet "utmelding medlemsskap pensjon". Hake her avgjør. Den blir satt automatisk når sluttdato angis.

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Jeg får også denne feilen.

Systemet hakes IKKE av for utmeldig medlemsskap pensjon automatisk.

Dette må jeg gjøre manuellt hver gang. Det burde være unødvending. Dette er til fustrasjon både for meg når jeg glemmer å gjøre denna avhukingen og til de som skal ha pensjonsfilen som må sende meg melding.

 

av Gunnar Glendrange

Det virker som du har gjort alt rett!

Kan du ha laget filen 2 ganger?

Det er kun første gang person med sluttdato kommer med (for ikke sende inn personen som sluttet flere ganger).

Haken "utmelding medlemsskap pensjon" settes altså av systemet i det sluttdato angis, men den fjernes når du kjører rapporten (uttrekket). Du kan evt sette haken manuelt.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"