Mine områder
Hjelp
Christine Stryken
CHAMPION *

Registrering av egenmeldinger

av Christine Stryken

Av ulike grunner har registreringen av egenmeldinger ikke vært helt "patent" her i organisasjonen. Siden to av tre av oss er nyansatt, ønsker vi å "starte på nytt" fra og med 01.01.2017 slik at alle tidligere registreringer nulles ut/fjernes også for hun som har vært her. Hvordan gjør jeg det?

7 SVAR 7

av Gunnar Glendrange

Ja, om du angir "innenfor kalenderåret" vil det kun telle fra 01.01.17.

Husk i så fall på å endre parameteret tilbake igjen til "rullerende siste 12 måneder" pr 01.01.18.

 

Christine Stryken
CHAMPION *

av Christine Stryken

Betyr det at systemet nå automatisk vil telle tilfeller fra og med 01.01.2017?

av Gunnar Glendrange

Det er et felt på fraværskoden hvor du kan si regler skal praktiseres "innenfor kalenderåret", ikke rullerende siste 12 måneder.

Om du bruker det vanlig, sistnevnte ... så vil det fraværet som finnes i løsningen din for (store deler av) 2016 påvirke behandling,

Christine Stryken
CHAMPION *

av Christine Stryken

Supert,, takk skal du ha. Dette skal jeg prøve 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Åpne sidene med alarmene, hak av det du vil slette og trykk på sende melding, da kommer du til siden der du sender medlingen (e-post), be om forhåndsvisning - ikke send! - og lukk deretter siden.  Nå burde meldingene bli borte, de blir i hvert fall det hos meg, og du har ikke sendt meldingen.

Christine Stryken
CHAMPION *

av Christine Stryken

Nei, det er registrert fravær, men har ikke blitt fulgt opp at man har fulgt regelverket. Det ligger derfor alarmer, det er disse jeg gjerne vil få fjernet slik at vi starter på nytt. Noen gode råd?

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Alle tall er vel i null da det aldri har vert praktisert noen registreringer vist jeg tenker riktig.

Da tror jeg det bare er til å gå på lønn - lønnsregistrering - fraværsregistrering. Her skal de ansatte ligge inne, og her registrerer du fravær.

Fraværskodene ligger inne når du trykker F6 i kodefeltet. (jeg har ikke laget de selv ivertfall, mulig de som var her før meg)...

Håper dette kan være til litt hjelp, lykke til 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"