Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Skattekort - hvordan velge at man ikke har hentet skattekort for dette året tidligere

av Anonymous

Skal bestille skattekort for 2014. Får tilbakemelding fra Altinn om at jeg har bestilt endrede skattekort på mine ansatte, men har ikke hentet skattekort tidligere i år. I Visma lønn menyvalg Altinn- Skattekort (RF1211) finnes det ikke noe avkryssingsfelt hvorvidt man skal hente første gang eller endrede skattekort, og ved bestillingsskjema som legges i Altinn er det blitt krysset av "JA" for "Har du hentet skattekort for dette året tidligere".

Hvordan får man valgt NEI på denne avkryssingen som ligger i Altinn når det ikke finnes noe slikt i menybilde Skattekort (FR1211). (Har versjon  7.80.5)

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, Feilen har trolig oppstått ved at jeg først har bedt om skattekort for 2014 før lønnsåret var opprettet. Jeg har deretter opprettet lønnsår 2014 og bestilt skattekort på nytt etter at første bestilling ble avvist fra Altinn. Problemet er da at uansett hva jeg gjør så ligger skjema jeg sender til Altinn avkrysset for JA i punktet "Har du hentet skattekort for dette året tidligere" (Ser dette ved å gå inn i arkivet på Altinn) Lønnssystemet gir ingen mulighet for å endre dette.

Fikk tips fra vår forhandler om å endre skattekortprosent for 2014 på alle ansatte i ansattliste under ansatt for så å kjøre ny bestilling. I ny bestilling til Altinn ble det allikevel krysset av for JA under punkt "Har du hentet skattekort for dette året tidligere".

Tror jeg kan løse dette ved å gå til arkivert bestilling på Altinn, velge å lage en kopi av bestillingen for så manuelt gå inn og endre avkryssing til NEI. Det gjenstår å se hva man får tilbake fra Altinn siden det nå ligger 3 bestillinger der....

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Dere må opprette lønnsår 2014 først før dere sender forespørsel om nye skattekort til Altinn.

Gjøres under Rutiner-registrering-opprett nytt år.

Etter det kan du da gå til rapporter-utskrifter-Altinn og Skattekort og be om nye skattekort for 2014.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

slik jeg leser det, har du ikke noe behov for å krysse av JA eller NEI, da det ikke vil ligge skattekort ID eller dato på dine ansatte for 2014 når du skal hente første gangen, siden Visma Lønn forespør automatisk på de som ikke har ID og dato...

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"