Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Sluttdato - gjeninntreden

av Anonymous

Når det legges inn sluttdato, får du ikke lagret før sluttårsak er lagt inn. Dersom ansatte gjeninntrer i stillingen, kan du fjerne sluttdato uten at det varsles om at sluttårsak må fjernes.

Så lenge det ligger sluttårsak i systemet er det den meldingen som sendes inn til A-meldingen.

Kan det legges inn automatikk i at dersom sluttdato fjernes, så fjernes sluttårsak samtidig?

2 SVAR 2

av Renate Martensson

Hei 🙂

 

Når en ansatt som har sluttet begynner igjen, må du endre arbeidsstatus til Aktiv, og sette ny dato i Ansattdato. Dette fører til at den ansatte får en ny linje i fanen Arbeidsforhold, med denne nye ansattdatoen. Det er derfor riktig at Årsak til sluttdato fortsatt skal ligge på det forrige arbeidsforholdet, da det er avsluttet.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Problemet er at sluttdato ble lagt inn når jeg fikk den oppgitt, men ting endrer seg. Vedkommende sluttet ikke, han ble aldri satt til "Avsluttet" i systemet, arbeidsforholdet ble videreført...

Ett alternativ er å legge inn sluttårsak, når ansatte blir satt til "Sluttet" i systemet, i stede for når sluttdato legges inn.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"